L'Alpon el xe on torente che nase inte le Prealpi Vènete, par la precixion a Bolca, che si trova inte el comune di Vestenanova. El torente nase so le pendici del monte Purga de Bolca. El dà el nome a la valle omonima.

Infobox de Zeografia fìzegaAlpon

Cànbia el vałor in Wikidata
SorteFiume Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Itàłia Cànbia el vałor in Wikidata
PozisionCamponogara (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata

Map


45°19′23.88″N 11°16′12″E / 45.3233°N 11.27°E45.3233; 11.27




















































El regime torentizio che lo caraterixa el xe intervalà da piene bastansa significative inte i periodi piovosi; el ga na longhesa de 38 km con un bacino di 285 km² e sbocca inte el Adige tacà a Albaredo d'Adige. Profondamente incasà nella parte superiore, el xe alimentà da torenti cofà: il Tronega, il Masara, il Cianpo e il Tramigna.

Storia resente canbia

L'Alpon, en seguito a la rotura del argine, il 1º de novembre 2010 el ga allagà tuta cuanta la parte a sud de Monteforte d'Alpon. Paralelamente a el torente, intrà il 1928 e il 1956 fu attiva la tranvia San Bonifacio-San Giovanni Ilarione, che la faseva parte de on insieme de tranvie eletriche che le ga caratterixà la provincia veronese e rappresentò on inportante stromento de cresita par le località poste longo la basa vale.

Note canbia


Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Alpon&oldid=1151636"