Division Ministrativa de L'India

L'India la xe na federaxion de Stati co parlamenti e goerni autònomi. Ghe xe 28 Stati federai e 7 teritori, intra cùi qualo de la cavedal, Nova Delhi, e ogni un de lori el xe diviso in distreti. Inte alguni Stati fedrai i distreti i xe riunìi in division, che i rapresenta cussì el secondo livel ministratìo de sti Stati. Inte el 1956, soto del States Reorganisation Act i Stati i xe stai formai su base lenguìstega. Da ricordar che alguni Stati e distreti i xe dotai de "Maharaja" (in Hindi "Re Grando"), tradixional tìtol dei sovrani indiani. Sti qua i xe dotai de poderi minentemente rapresentatìi e sinbòleghi. da segnalar, in oltra, la particolarità strutural dei teritori, el pi de le volte caraterisai da na storia peculiar. Intra de questi xe da ricordar Pondicherry, da la tìpega carattarisaxion francese, e le Ìsole Andamane, popolae in gran banda da bianchi anglosàssoni e zente indìzene autòtone, de staùra bastança bassa e co costumi selvàdeghi. La division ministratìa de l'India la consiste in:

Division Ministrativa de l'India

28 Stati federai

  1. Andhra Pradesh
  2. Arunachal Pradesh
  3. Assam
  4. Bihar
  5. Chhattisgarh
  6. Goa
  7. Gujarat
  8. Haryana
  9. Himachal Pradesh
  10. Jharkhand
  11. Karnataka
  12. Kerala
  13. Madhya Pradesh
  14. Maharashtra
  1. Manipur
  2. Meghalaya
  3. Mizoram
  4. Nagaland
  5. Orissa
  6. Punjab
  7. Rajasthan
  8. Sikkim
  9. Tamil Nadu
  10. Telangana
  11. Tripura
  12. Uttar Pradesh
  13. Uttaranchal
  14. Bengala Ocidental

Oto Teritori de l'Union

A. Andamane e Nicobare
B. Chandigarh
C. Dadra e Nagar Haveli e Daman e Diu
D. Jammu e Kashmir
E. Ladakh
F. Laccadive
G. Delhi, el Teritorio de la cavedal naxional
H. Pondicherry

La parte pi granda dei Stati federai i seve inte i so confini le frontiere lenguìsteghe, chalche d'un de questi el xe stà creà inte el 2001. Certe region le rivendicava l'autonomìa cofà nove entità statai federae.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Division_Ministrativa_de_L%27India&oldid=1163357"