Verxi el menu prinsipałe

Coordinate: 45°N 84°W / 45, -84

Foto sateitare dei Grandi Laghi de a Merica

I Grandi Laghi de a Merica setentrionae i xe un insieme de sinque laghi de acua dolsa, fra i pi grandi al mondo, che costituise na sorta de mare interno fra i Stati Uniti e el Canada.

Indice

I sinque laghiModìfega

I sinque laghi i xe (da ovest ad est, cioè grosomodo da monte a val):

del sistema fa parte anca el reativamente picenin Lago St. Clair, che se cata su a lengua de tera che separa i laghi Huron ed Erie.

Michigan e HuronModìfega

I laghi Michigan e Huron i xe a lo stesso liveo e no i xe coegai da un fiume ma dai streti de Mackinac (tanto che i podaria esar considerai do sesioni de un unico lago), mentre i altri i xe coegai dai fiumi St. Marys (dal Superiore a l'Huron), St. Clair (da l'Huron al St. Clair), Detroit (dal St. Clair a l'Erie) e Niagara (da l'Erie a l'Ontario), sul quae se cata le famose cascate. El sistema el xe coegà al mar dal fiume San Lorenso, che sfocia ne l'Atlantico.

Vie di comunicasionModìfega

I Grandi Laghi i xe sempre stai importanti vie de comunicasion, e ancuò grasie ad alcuni canai artificiai (ad es. el canae Welland, che permete de pasar dal lago Ontario al lago Erie, agirando le cascate del Niagara) navi de grosso tonnellaggio le pode risalir da l'Atlantico fin a e estremità dei laghi Michigan e Superior. A fasiità dee comunicasion a ga fato sì che molte dee pi importanti sità del Canada (Toronto sul lago Ontario, Ottawa, Montreal e Quebec sul San Lorenso) e dei Stati Uniti (Chicago sul lago Michigan, Detroit su l'omonimo fiume, Cleveland e Buffalo sul lago Erie) e sorgese sui laghi o sue vie d'acua che i le coega fra de lori e al mar.

CosteModìfega

I grandi laghi i bagna le coste de a provincia canadese de l'Ontario (n'altra provincia canadese, el Quebec, a xe traversà dal San Lorenso) e dei Stati U.S.A. de Minnesota, Wisconsin, Illinois, Indiana, Michigan, Ohio, Pennsylvania e New York.

GalleryModìfega

Altri progetiModìfega