La piopa ( talpon, brèdola o albara) (nome sientifego Populus nigra) l'è na pianta de la fameja de le Salicaceae. Al mondo iè presenti 30 specie de piope, tute originarie de l'emisfero boreal.

TassoboxPopulus Cànbia el vałor in Wikidata

Populus nigra (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Dati
Fonte delegno di pioppo (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Piante
Tipo de frutacapsula (it) Traduzi Cànbia el vałor in Wikidata
Tasonomia
SuperregnoEukaryota
RènjoPlantae
ÓrdeneMalpighiales
FamejaSalicaceae
ZènarePopulus Cànbia el vałor in Wikidata

L., 1753


Sta pianta la riva fin a 20 metri de altezza e el peon el pol rivar a do metri e mezo de diametro. Le foje le ga forma tonda, triangolar o lobada.

La scorza del peon ła xe bianca, verdastra, pì vanti bisa che la se destaca a strissete

L'alteza de le piope la va dai 15 ai 30 metri e oltre, con trochi che i pol sorpasar i 2,5 metri de circonferènza.

La scorza de le piante zoene l'è gualiva, con colorasion che le va dal bianco al verdo al griso scuro. In tei esemplari pì veci, la scorza la deventa rugosa e profondamente crepà.

I buti iè robusti e iè presenti anca come buti apicali (contrariamente ai "cuxini" salgari). Le foje le ga na forma che la pol canbiarela da triangolare a circolare o, pì raramente, lobata, con longhi picoli.

In tele specie comprese in tele sezion Populus e Aegiros i picoli iè schizà, sicché el vento el pol facilmente movere le foje dando l'impression che l'arbaro "el sia drio tremare". Le dimension de le foje le varia facilmente da pianta a pianta e par solito le cambia colore in autuno, rivando ad esare zale o dorà.

Scorza de piopa

I fiori, longhi e pendoloni i vien fora in marzo - april. Le semenze iè drento a de le balote de pelumìn bianco somejante a cotòn.

Parché vienle piantà le piope? canbia

Le piope le vien piantà par far unbria drio le strade, par motivi ornamentali e par doparar el so legno.

Legno canbia

 
Legno de piopa

El legno el vien doparà par far carta, conpensato, casete da inbałagio, fulminanti. Ogni ano un etaro de piope el produxe mediamente na tonełada e mexa de legno.

 
Na nevegada de bonbasa de le piope
Controło de autoritàGND (DE4173223-6 · NDL (ENJA00569128
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Populus&oldid=1110433"