Difarense intrà łe version de "Autoritarismo"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎Derivasion: ., replaced: che'l → che el
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎Derivasion: ., replaced: è → ze
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 9:
== Derivasion ==
[[Imàjine:Italian_National_Fascist_Party_logo.jpg|link=https://it.wikipedia.org/wiki/File:Italian_National_Fascist_Party_logo.jpg|miniatura|Logo del Partio Nasional Fasista]]
El termine autoritarismo, che deriva da ''"autoridà"'', xe sta inventà da la [[propaganda]] del rexime fasista par descrivar, in modo poxitivo, el goerno autoridario del Regno d'Italia. Dopo che el rexime l'è sta desfà, el termine ga ciapà un significà anca masa negativo, indegando on abuxo de autorità, e in maniera particular, par dirghe a na "cativa autorità"<ref name="Sartori">[[Giovanni Sartori]], ''La democrazia in 30 lezioni'', pag. 40: "'''Autoritarismo''' viene da "autorità", ed èze stato coniato dal fascismo come termine apprezzativi, per poi essere rovesciato alla sconfitta del fascismo e del nazismo, per denotare la “cattiva autorità”, e o sia un abuso e un eccesso di autorità che schiacciano le libertà. In tal caso direi che oggi, più che rappresentare l'opposto di democrazia, il termine autoritarismo sta a significare il contrario di libertà."</ref>.
 
Sto abuxo del poder dominante, che volxea al controlo de la popolasion, schisa in maniera inevitàbiłe le libartà de la xente. Par sto motivo, uncò la parola autoritarismo ga on significà chel pole esar considerà el contraro de libartà. La parola "Autoritarismo" la xe formada da raixe latine e signifiga "sistema fondà sol podere o l'abuxo de sto podere". Nome formà da un termine latino: "auctor" che signifega "autore" e tre sufisi: "-itas" doparà par formar nomi; "auctoritas" in latino (lexitimità); sufiso "-aris" doparà par formare ajetivi; dà autoritarismo; "-ismum", on sufiso de formasion tarda che se riferise a l'idea de apartegner a on grupo o a on sistema de pensiero (par designare profesion o opinion).
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Autoritarismo"