Difarense intrà łe version de "Mahatma Gandhi"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎top: ., replaced: che'l → che el
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎top: fix, replaced: popolazion → popołasion
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 10:
N'altro episodio famoso xe sta la Caminada de la Sal. Sicome el goerno colonialista britanico el gavea messo na tassa su la [[sal]], tante fameje pitoche le se catava in dificoltà. Alora Gandhi e i so sostenitori, par no pagar na tassa che secondo lori la xera ingiusta, i ga ciapà su a pié e i ga caminà par vintiquatro giorni fin al mar, par catarse su la sal da soli, a maca, o sia gratis. Partii el 12 de marzo del [[1930]] da Ahmedabad (India ozidental), in sole 78 persone, i ga fato dosento miglia catando su gente da tuti i posti dove i passava. El 5 de avril i xe rivai a le saline in diverse migliaia de persone: subito la polizia la ga zercà de fermarli coi manganei, ma vedendo quanta gente ghera, e vedendo che tuti i tirava driti senza scapar né reagir ai colpi, ghe tocà farli passar.
 
Par le so atività "soversive" i inglesi i la messo in preson pi olte anca par un bel toco, ma ogni olta ghe tocava molarlo prima o dopo par le grandi proteste de la popolazionpopołasion. Nel [[1931]] el ga fato anca un viajo in [[Eoropa|Europa]], visitando [[Łondra|Londra]] e [[Roma]].
 
Nel [[1947]] finalmente i inglesi i ga ceduo, ma contrariamente a le idee de Gandhi, che el volea na India unìa, su base federal, el vecio inpero inglese el xe sta spartio in do Stati, uno par i musulmani (el [[Pakistan]], che a l'epoca el xera unìo al [[Bangladesh]]) e uno par i indù (l'[[India]] de ancó). Sta division la ga provocà grandi scontri tra le do fazioni e trasferimenti in massa de gente (induisti che scapava dal Pakistan e musulmani che scapava da l'India). In sto clima de grande instabilità Gandhi el ga proà inutilmente a calmar i animi, ma el 30 de zenaro del [[1948]] un fanàtego indù el la copà davanti a la so casa de [[Delhi|Nova Delhi]].
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi"