Difarense intrà łe version de "Storia del Malawi"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p erori, replaced: gha → ga (40)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p ., replaced: capi → cai (2)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 3:
 
== Regno Maravi ==
Co le popolasion [[bantu]] le ga scominsià la migrasion che le ga portà in tuta l’[[Àfrica|Africa]], on grupo de lavoradori del fero i xe rivà e Malawi e i ga fondà on regno. Stà etnia la xe ricordà co el nome de maravi, che vorea dir ragi de luze. Se pensa che el nome Malawi el vegna da maravi. Co el tempo, e grasie a altre migrasion bantu, i maravi i ga dato vita a i [[chewa]], che ancò i xe l’etnia pi grosa del Malawi. I maravi prima, e i chewa, dopo, i ga sterminà le popolasion batwa e akafula. El regno maravi el cuerzea el Malawi de ancò e aree del [[Mozanbico]] e de lo [[Zanbia]]. La cavedal del regno la se catava a Mankhamba e le re, el Kalonga, el vivea la e controlava el regno co i so capicai. La guera co i marcanti de i [[Tippu Tip|sciavi]] la ga fato perdar el potere al kalonga in tel [[XVIII secoło|XVIII secolo]].
 
== Contati co i foresti ==
Riga 27:
 
=== L’Aquila ===
Banda el xe diventà subito on ditatore e el ga meso su on sistema par controlar el paexe. I zoeni ativisti del MCP i gavea el control del teritorio. Dal sistema politego del regno maravi Banda el ga tolto el sistema de i capicai, co i quali el tegnea soto controlo i contadini. El partito unico el ga scominsià na campania de glorificasion del presidente che el vegnea ciamà Ngwazi, l’aquila, e Kamuzo, l’eterno. Tute le nove costrusion le portava el so nome. Banda nol ga mai usà la violensa diretamente. Co el se sa sentì meso in pericolo dal movimento par la democrasia, el no ga esità a ordinar de le stragi.
 
Soto Banda, el Malawi el xe diventà on paexe sotomeso. Tuto el xera controlà dal governo: da la longhesa de i cavei, al vestito de le done. Le Cexe no le podea parlar libaramente e serti grupi religioxi ([[Testimoni de Geova]] par esempio) i xera vietai. La censura la controlava i media, ma anca le telefonate private. Tuti quei che i entrava o usiva dal Malawi i vegnea controlà.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Malawi"