Difarense intrà łe version de "Guera de Troia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎Fine dell'Illiada: erori, replaced: o in cui → o inte el cuało
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎Elena de Troia: ., replaced: giorno → dì
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 3:
La '''guera de Troia''' lè stà combatesta dai [[Gresia|Greci]] (ciamà anca Achei) contro i Troiani, presso la sità de [[Troia]]. La storia de la guera lè contà nel'Iliade, famoso poema epico scrito da Omero, e in altre opere. I storici i pensa che l'Iliade la conta dei avenimenti sucesi par dal bon, ma no iè mia proprio sicuri de la data (se crede intorno al 1200 a.C.).
== Elena de Troia ==
Secondo la tradision, la guera lè nata par via de Elena, mujèr de Menelao re de Sparta, che la jera la femena pi bela mai vista al mondo. Un giorno Paride, fiol de Priamo re de Troia, el sa inamorà de ela e el là rapìa par sposarsela. Elora Menelao, jutà da so fradel Agamennone, el ga meso in piè un grando esercito con gente da tute le parti de la Grecia, e tuti insieme iè 'ndà ad assediar Troia.
== Achei ==
Però la guera lè 'ndà par le longhe, e dopo diesani oncora i Achei no i era stè boni de ciapar la sità nemiga. In più i Achei i era in crisi, parchè Achille, el pi forte dei Achei, el gavea barufà co Agamennone, che el gavea ciavà la so s-ciava preferìa, Briseide, e quindi el se rifiutava de 'ndar a combattar. Dopo varie bataglie che se mete sempre pezo par i Achei, Patroclo, el mejo amigo de Achille, el se fa imprestar le armi de quest'ultimo, in modo che i Troiani, come i lo vede, i lo crede Achille e i ciapa paura. Però ala fine, grasie a l'intervento del dio Apollo, l'eroe troian Ettore el riese a copar Patroclo.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Guera_de_Troia"