Difarense intrà łe version de "Rene"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎top: ., replaced: difusi → difondesti
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎top: ., replaced: per → par
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 5:
I '''reni''' o '''rini''' i xe un paro de òrgani catai drio de l'adome, in te la posision ciamada [[spassio retroperitoneale]]. I xe noti come i òrgani dove che se produze l'[[orina]] e i ga na caraterìstega e recognossìbile forma ''a [[fazolo]]'', funsionale a quelo che i fa. In te la zona del'ilo ghe xe, infati, l'[[alteria renale|alteria]] e la [[vena renale]] co le so respetive ramifegasion che le va e le vien dai lobi de st'organo. Sti qua i xe le unità più grande in te le quali se poe divìdare ognun dei do rini, in nùmaro intrà oto e disdoto par òrgano, e i xe desposti a convèrzare in diresion del'ilo, dove ognun el buta orina in tel respetivo [[càleze renale]]. I càlezi, a so volta, i converze a formare la [[pelvi renale]]: ognuna pelvi la se cata mediale al ilo, posterior a l'alteria e anterior a la vena renale, prima de strénzerse a formare el canale de scolo ciamà [[uretere]].
 
La strutura lobulada dei do rini la xe visìbile fin al'infansia, in tel'adulto l'espansion del'organo al màssimo lassa che se veda qualche solco soto la càpsula. I òrgani i razonze dimension massime del'asse longitudinale intorno ai 11–12 cm (peso infrà 110 e 170 g), quelo de dreta xe, de sòlito, un fiatin più pìcolo de quelo de sanca e se cata un poco più in basso, par via del fato che sta sto lato gavemo el [[figà]], mentre da st'altro ghe xe la manco voluminosa [[spienza]]. L'anatomia esterna del'òrgano lo vede logà, in te'l retroperitoneo, drento a un calto ciamà ''loja renale'', impienada, oltre che da elo, dai vasi, nervi e linfàtissi negai in te'l [[tessudo adiposo]] de sostegno e confinada da làmene de [[tessudo conetivo]] ciamade fassa anterior de Gerota e fassa posterior de Zuckerkandl. Tuto sto conplesso se cata al'altessa de le vèrtebre T12-L3 e solo i poli inferiori de ogni rene i sporze da soto de la XII costa: in te le persone magre o coi rini sgrandai perpar qualche rezon i se podaria anca palpare.
 
Al tajo se apressa l'anatomia interna del rene: la prima destinsion evidente xe in te i stradi che i carateriza ogni lobo. Al de fora, soto la càpsula, catemo la corticale, più in drento la midolare renale. St'ultima la xe sénpleze da recognóssare parché divisa in formasion còniche ciamade ''piràmide renali de Morgagni'': la base la poja su la corticale verso fora, mentre la sima, ciamada ''papila'', la se taca a un càleze. In mezo a ogni piràmide ghe se inserisse porsion de corticale ciamade ''colone renali de Bertin''.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Rene"