Difarense intrà łe version de "Storia del Malawi"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p ., replaced: partito → partio (6)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p ., replaced: in te → inte (2)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 18:
 
== Eoropei ==
Anca se i primi contati i xe stà fati da i portoghexi, questi i no ga mai tentà de controlar la region. El primo eoropeo che el ga lasà el segno in teinte la storia del Malawi moderno el xe stà David Livingstone. Livingstone el xe rivà so le rive del lago Malawi in tel [[1859]]. Co Livingstone, la strada la se sa verto a i misionari de la cexa anglicana scozexe e al governo del Regno Unio, che el ga proclamà el protetorato de l’Africa Sentrale, pi tardi del Nyasaland, in tel [[1891]].
 
== Indipendensa ==
Riga 24:
I malawiani i ga tentà varie olte de rivar a l’indipendensa, i politeghi locali i ga fondà el Congreso Africano del Nyasaland (Nyasaland African Congress – NAC) in tel [[1953]]. Ne lo steso ano, i inglexi i ga meso el Malawi ne la stesa aministrasion de la Rhodesia (ancò [[Zinbàbue|Zinbabue]] e [[Zanbia]]) par formar la Federasion de la Rhodesia e del Nyasaland. En tel lulio [[1958]], el naxionalista Hastings Kamuzu Banda el xe tornà in Malawi dopo esar ndà a l’estero par studiar medisina e in [[Ghana]] par vedar i primi pasi de l’indipendensa de quel paexe. Banda el ga subito tolto el comando del NAC. En tel [[1959]] el xe stà meso in prison a Gwelu (ancò Gweru) ma el xe stà libarà in tel [[1960]] par participar a la conferensa costitusionale del [[1960]] a [[Łondra|Londra]].
 
Tornà in Malawi, Banda el ga trasformà el NAC in teinte on partio, el Malawi Congress Party – Partio del Congreso Malawiano, MCP. El 15 aprile [[1961]] el MCP el ga vinto le prime elesion legislative e spinto par l’aministrasion autonoma del paexe. La federasion la xe stà abolia in tel [[1963]] e Banda el ga ocupà el posto de primo ministro del Malawi. Co l’indipendensa el 6 lulio [[1964]], Banda el xe diventà presidente e, in tel [[1971]], el parlamento lo ga proclamà presidente a vita.
 
=== L’Aquila ===
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Malawi"