Difarense intrà łe version de "Storia de la Mauritania"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎Lota par la dominasion: ., replaced: per → par
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p ., replaced: in te → inte (2)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 4:
 
== Lota par la dominasion ==
Co la fin de la conquista berbera, la se sa verto na lota tra i novi paroni de la Mauritania e i arabi dorigine yemenita – i ''maqil'' – che i volea controlar tuto el [[Maghreb]] osidentale. La lota, prima culturale e politega e poi anca violenta, la xe terminà co la Guera de i Trentani (1644 – 1674). I arabi i ga vu la mejo e i ga influensà la stratificasion de la società. I guerieri arabi – ''hassane'' - i xe diventà el grupo pi inportante de la società mauritana. Lori i gavea el dirito de farse pagar le tase da le tribù pi deboli. I berberi i ga dovù sistemarse in teinte le caste secondarie, ma i ga tegnù la dominasion spirituale visto che i marabuti – santoni musulmani – i xera quasi tuti berberi. Le tribù berbere che no gavea la posibiltà de fornir guerieri o omeni de cultura, i xe diventà i ''znaga'', la clase pi basa. I sciavi neri – caturà da le etnie a sud del fiume Senegal – i xe diventàa poco a poco i haratin, o mauritani neri. I ''haratin'' i xe ancò na etnia che vive servendo i mauritani bianchi considerà nobili. La società mauritana la xe senpre stà na società nomade, tribale e regolà da le lote interne. A lo steso tenpo, la cultura islamica e la produsion de opere scrite – famoxa la racolta de manoscriti de l’oasi de Cinquetti – la ga dato na strutura legale e non arbitrariamente ligà a le regole del pi forte.
 
== Colonia ==
Riga 21:
 
=== Ould Taya ===
El 12 dicenbre 1984, Maaouya Ould Sid'Ahmed Taya el ga deposto Haidallah e el se sa proclamà cao del governo. Dopo verghe promeso el ritorno a la democrasia, el se sa dismentegà de le promese. Taya nol xe stà bon de svilupar el dialogo co le minoranze. La tension la xe salià fin a la guera de confin co el Senegal del 1989. Da alora la tension la xe diminuida, ma la diferensa tra mauritani de origine araba e de origine nera la resta presente in teinte la società.
 
Soto la presion interna e internasionale, Taya el ga parmeso la aprovasion de na nova Costitusion che la ga previsto anca el multipartitismo in tel 1991. Taya el xe restà al potere ma el ga subì vari tentativi de colpi de Stato.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_la_Mauritania"