Difarense intrà łe version de "Stòria de l'Alxeria"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎Storia moderna: clean up, replaced: dipartimenti → departementi
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎Storia Antiga: ., replaced: in te → inte
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 8:
[[Imàjine:Carthage column.JPG|left|200 px|thumb|Sito de Cartàxene]]
I berberi, i primi abitanti de l’Alxeria, i xe stà sempre pi spinti verso l’interno desertego da i vari popoli invasori. I feneghi i xe rivà qi in tel X secolo a.C. e i ga costruio [[Cartàxene]] e altri aprodi longo la costa. El marcà tra i berberi e i fenisi el ga continuà par secoli, ma le popolasion bebrbere le se sa catà in ne situasion de dipendensa da i invasori.
Cartàxene la ga perdesto forsa co le guere puneghe e la xe stà distruta in tel 146 a.C. I berberi i xe tornà in coltrol del teritorio e i ga organisà na serie de sità stato soto la guida de on re. Dopo i fenici, i romani i xe rivà in teinte la xona e i ga scominsià a conquistar tuta la costa. Tuta l’area de l’Alxeria longo la costa la xera soto el control roman dal 24 d.C. I berberi i se sa oponesto a i romani, ma i no xe mia stà boni de tornar a l’indipendensa. El cristianeximo el xe rivà a l’inisio del II secolo e i berberi i xe diventà cristiani in poco tempo. Tanti de i primi misionari che ga portà el critianeximo in Eoropa i xera berberi. [[Sant'Agostin (Santo)|San Agostino]], vescovo de Tagaste e scritore cristiano, el xera on berbero.
 
=== Islam ===
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Stòria_de_l%27Alxeria"