Difarense intrà łe version de "Storia del Xànbia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎I regni: ., replaced: i no ga → i no i ga (2)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎I regni: In vèneto se dize: BANDO., replaced: esilio → bando
Targheta: Canbio faxesto co AWB
 
Riga 13:
Co i eoropei i xe rivà in Zanbia, i regni pi inportanti i xera quei de Mwata Kazembe, longo el fiume Luapula, e el Barotseland de la popolasion lozi, longo el fiume Zanbesi. El re de i lozi el gavea do cavedali: Lealui, par la stagion seca, e Limulunga, par la stagion de la piova.
 
En tel principio del XIX secolo, i ''makololo'' – on clan de i sotho – el xe scanpà da la [[Storia del Sudafrica|difaqane]] causada da Shaka Zulu e i ga tolto el potere a la nobiltà lozi. Sebitwane, el cao de i makololo, el xe diventà el novo re de Barotseland. A la so morte, in tel 1851, so fiola Mamochisane la xe diventà regina. Mamochisane la ga lasà el potere a so fradel Sekeletu in tel 1852 o 1853. Ala morte de Sekeletu in tel 1863 la popolasion lozi la se sa reoltà contro i makololo e i ga copà tuti i nobili. El resto de i makololo i ga dovù ndar in esiliobando in [[Malawi]].
 
== La colonia ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Xànbia"