Difarense intrà łe version de "Stòria de l'Alxeria"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎Storia Antiga: ., replaced: in te → inte
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎Islam: ., replaced: evento → avegnimento
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 11:
 
=== Islam ===
Dopo el cristianeximo, el pi grando eventoavegnimento culturale e sosale de l’Alxeria el xe stà l’arivo de l’Islam in tel VII secolo. La nova relixeon e la nova lengoa, l’arabo, el ga trasformà la società maghrebina.
I primi musulmani a rivar qi i xe stà le armate de i Umayyadi, na dinastia con cavedal a Damasco. Dopo de lori, el control de la rejon el xe andà a i Abbasidi (750) che i comandava da Baghdad. I Abbasidi i ga lasà el poter a i imam Rustimidi che gavea el loro sentro a Tahirt, poco a sud de Algieri. I imam i xera considerà omeni santi e i ga dato vita a scole par studiar el Corano e le siense. I iman i no xe stà boni de organixar on esercito e i xe presto finii soto el control de i Fatimidi (909) de l’Egito. Anca i Fatimidi i ga lasà el control de la rejon a n’altra dinastia, i Xiridi – de orixene berbera – che i ga tegnesto el poter dal 972 al 1148. I Xiridi i ga aministrà mal el teritorio ma i xe riusidi a islamisar el interno del paexe. I berberi che abitava in tel Maghreb de l’ovest (la xona del Maroco moderno) i se sa organisà soto la guida de i Almoravidi e i ga scominsià l’espansion verso el nord (la Spagna) e l’est, rivando a Alxeri in tel 1106. Meso secolo dopo la xe sta la olta de i Almoahidi che i ga caturà tuto el Maghreb verso el 1176. Le guere in Spagna le ga indebolio i Almoahidi che i ga perdesto el teritorio de l’Alxeria, che el xe pasà a i Xayanidi. I Xayanidi i ga tegnesto el teritorio fin a la metà del XVI secolo, co l’impero otoman el ga vesto el soravento. Durante sti ani, la pirateria la xe diventà l’atività pi importante de la costa nord africana. I famoxi pirati Aruj e Khair ad Din, conosesto come el Barbarosa, i gavea i so porti principali in Tunisia e a Alxeri.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Stòria_de_l%27Alxeria"