Difarense intrà łe version de "Juto:Come scrivare na voxe"

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Cotton (discusion | contribusion)
Nessun oggetto della modifica
Cotton (discusion | contribusion)
Nessun oggetto della modifica
Riga 83:
 
== 'Na voxe fata mal ==
Femo un fià de pratica: sto qua xe un campion de voxe (in sto caso '''gabeła''' che, cussì scrita no ła va proprio ben qua su Wikipedia. Ve ła łassemo in Tàlian perché se capixe mejo el discorso sul copyright, che catar enciclopedie in łengua veneta xe difisiłe
 
 
<div style="border:3px solid #ffdd44; background:#ffeedd; padding:0.5em; margin-bottom:1em;">
Line 95 ⟶ 94:
</div>
 
Cos'haCossa gała sta voxe che nonno va questa voceben? TanteUn fraco de coserobe.
 
#Par prima roba xe proprio faxiłe che ła sia sta '''copià''' de paca da n'altro testo; łe abreviaxioni łe parla bastansa ciaro. Quindi ła xe proteta da copyright e no ła pol star qua. Parlemo un atimo dełe abreviaxioni: xe vero che in te łe enciclopedie fate de carta łe ghe xe, ma noialtri no ghemo miga da sparagnar suła carta, e podemo permettarse de scrivare łe robe intere.
#Sta qua xe ła '''definixion deła paroła'''. Wikipedia xe na enciclopedia, no un dixionario.
#Łe voxi po '''no ga da essar firmà'''. Su tute łe voxi vien tegnuo in automatico un ełenco a parte do che ghe xe scrito chi che ga fato cossa (eła '''cronologia'''); se se scrive su 'na discusion invese xe creansa firmarse sempre.
#In ultima, chi che ga scrito eła voxe non xe sta tento ałe '''convenxioni de stiłe'''. Tute łe enciclopedie e tuti i siti ga el so stiłe e anca noialtri gavemo el nostro. Se nisun ło controła gavemo da rangiarse da sołi.
 
# Innanzitutto, con buona probabilità '''è copiata''' di sana pianta da un testo; le abbreviazioni ne sono un segnale inequivocabile. Quindi è sotto copyright, e non può stare qua. Una nota sulle abbreviazioni: è vero che nelle enciclopedie cartacee vengono usate, ma noi non dobbiamo risparmiare carta, quindi possiamo permetterci il lusso di scrivere le parole per intero.
# In secondo luogo, questa è '''la definizione della parola'''. Wikipedia è un'enciclopedia, non un dizionario: per le definizioni delle parole, c'è il progetto parallelo [[:wikt:Pagina principale|Wiktionary]].
# Le voci poi '''non devono essere firmate'''. Per ogni voce viene automaticamente mantenuto un elenco a parte con chi ha fatto cosa (la ''cronologia''); nelle discussioni è buona norma firmarsi sempre (lo si fa in maniera facile scrivendo quattro tildi, <span style= "background:#ddffdd" ><nowiki>~~~~</nowiki></span>; quando modifichi una pagina hai una finestrella con tutti i caratteri speciali, tra cui queste tildi).
# Infine non vengono osservate alcune '''convenzioni di stile'''. Ogni enciclopedia e ogni sito ha il suo stile; anche noi non facciamo eccezione, anche se abbiamo il problema che non c'è nessuno che controlla lo stile e quindi dobbiamo fare da soli.
 
== Modifiche facili ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Juto:Come_scrivare_na_voxe"