Difarense intrà łe version de "Vitis vinifera"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Riga 69:
La part legnosa la è divisa inte la ẑoca (an per de [[somess]] sora al teren), inte le ganbe (i primi ran che parte da 'l gross) e inte i cau che i è i ramet de an o de do ani.
Le foje, nervade a palme, le è alternade e de so posta e le è fate de ẑinque part pì o manco destacade co na forma de cor a la base. Ste part le è an elemento inportante par ricognosser la qualità de la vit.
 
[[Immagine:Vite-fiore.jpg|thumb|right|300px|Infiorescenza]]
 
I '''fior''' i è cei, de color verdastro e binadi in infioressenẑe a rejota. La vit salvarega la è dioica (cioè co fior unisessuai portadi da piante diverse), le qualità coltivade le è state seleẑionade par er fior ermafroditi. I fior i à al calice e la corola de 5 toch. Al calice, dopo de la fecondaẑion, al pol restar inte 'l fruto e cossì al fa an anel dintorn de 'l manech de ogni fruto. I petai de la corola i è tacadi te la ẑima. Ogni fior al à inte 4 ovi. I stami i è 5 alternadi a i netari.
I '''fruti''' i è pomele (garnei) de forma e color diversi: bianchi, giai, viola o negri, binadi in [[rejota|rejote]]. I à na scorẑa spessa e pruinosa, na polpa de celule piene de suco da 'l qual se ricava al most e an strato de inte che al delimita la zona co inte le ẑiess.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Vitis_vinifera"