Difarense intrà łe version de "Juto:Cosa che no ła xe Wikipedia"

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Cotton (discusion | contribusion)
Nessun oggetto della modifica
Riga 4:
Wikipedia xè n'[[ençiclopedia]] online redata grazsie a el contributo de volontari, i cosideti [[Wikipedia:Wikipediani|wikipediani]], unii a formare na [[meta:The Wikipedia Community|comunità online]]. Par comprendere mejo ła diferenzsa tra queło che zse pode essere mezso ne l'ençiclopedia e queło che no dovaria essare mezso, descrivemo de seguito ciò che Wikipedia no xè (intesa sia come ençiclopedia sia come comunità).
 
==Wikipedia nonno èła xe...==
 
===Wikipedia nonno èła xe na un'enciclopedia dide carta===
[[m:Wiki is not paper|Wikipedia nonno èła xe na un'enciclopedia dide carta]]. CiòSto significafato vol dir che nonno cighe sonoxe limiti pratici al numeronumaro dide argomentirobe che èse possibilepol coprirescrivare, fattastando eccezionesoło pertenti lache lorołe verificabilitàsia erobe perche glise altripol punticontrołare presentati da altre parti e a staltre racomandasion scrite in questate pagina.sta paxena.
 
Ghe xe na specie de '''limite''' ała dimension de na singoła voxe: bisogna star tenti che ła paxena no deventa massa granda, parché se no quełi che voria lezarla ma i ga na conession un fià lenta o un calcołatore vecioto ghe vien i cavej bianchi a furia de spetare o no i ghe riesze del tuto (lezi [[Aiuto:Dimension deła voxe]]. Rivai a un szerto punto taliar ła voxe in do o più tochi ła deventa na bona idea e na roba fata co criterio. Łe enciclopedie de carta łe parla de ogni roba co voxi curte e fisse: Wikipedia invesze, dato che de carta no ła xe, ła ne łassa scriverli più longhi, ne permete de metarghe dei cołegamenti, de essare ajornai e vanti cussì.
Esiste una specie di ''limite praticabile'' per la dimensione di un singolo articolo, che dipende dalle dimensioni del download della pagina per i nostri lettori con connessioni lente e da considerazioni sulla leggibilità per tutti (si veda [[Aiuto:Dimensione della voce]]). Oltre un certo punto, spezzare un articolo in più parti e creare un sommario adeguato è parte naturale della crescita di un argomento. Ma per argomenti trattati dalle enciclopedie cartacee solo con brevi articoli statici, il fatto che Wikipedia non sia di carta ci permette di trattarli in modo più esteso, di fornire più collegamenti, di essere più aggiornati, ecc.
 
===Wikipedia nonno èła xe un dizionariodixionario===
[[Wikipedia:Wikipedia nonno èła xe un dizionariodiszionario|Wikipedia nonno èła xe un dizionariodiszionario]],. o una guida all'uso dei termini o al gergo. Se sieteve interessatiintaresa a lavorarelavorar su de un wiki dizionario,dixionario controllate'nde vedare ilstaltro nostro progettoprojeto: collateraleel [[Wikizionario]]. Gli articoli di Wikipedia non sono:
 
# '''Definizioni da dizionario'''. Poiché Wikipedia non è un dizionario, per favore, non create delle voci semplicemente per definire un termine. Talvolta un articolo può e deve ''iniziare con'' una buona definizione; se vi imbattete in un articolo che non è niente più di una definizione, guardate se ci sono informazioni che potete aggiungere e che sarebbero appropriate per una enciclopedia.
Łe voxi de wikipedia no łe xe:
# '''Elenchi di tali definizioni'''. Ci sono, comunque, [[Aiuto:Disambigua|pagine di disambiguazione]] che consistono in puntatori ad altre pagine; queste sono usate per chiarire significati differenti di un termine. Wikipedia comprende inoltre dei glossari per vari campi specializzati.
#'''Definiszion da diszionario'''. Dato che la xe cussì, fe ne un piaszer, no ste crear dełe voxi soło par definir 'na paroła. Dee volte na voxe pol e la ga da ''tacar co'' na beła definiszion; se catè na voxe do che ghe xe scrita soło che ła definiszion, varde se ghe xe dełe informaszion che si boni szontar e che łe saria giuste par star su 'na enciclopedia.
# Una '''guida all'uso''' o una '''guida al gergo e alle frasi idiomatiche'''. Wikipedia non si occupa di spiegare come parole, frasi idiomatiche, ecc. vengono usate. Non stiamo insegnando alla gente a parlare come un [[leet]] [[cracker]] o un [[camallo]]. Comunque, può essere importante, ''nel contesto di un articolo enciclopedico'', descrivere come viene usata una parola allo scopo di distinguerla tra concetti simili e facilmente confondibili, come per [[Nazione]] o [[Libertà]]. In alcuni casi particolari un articolo su un essenziale termine gergale può essere appropriato.
# '''Elenchi de ste definiszion'''. Ghe xe, in ogni modo, [[Aiuto:Disambigua|paxene de disambiguaszion]] che łe serve par menarve in dełe altre paxene; łe se dopara quando che un termine ga tanti significati difarenti. Su Wikipedia se pol anca metare dełe liste par argomenti particołari.
# Na '''guida a come che se parla''' o na '''guida ałe frasi fate'''. Qua no ne intaresa contarve come che se dopara łe parołe. No semo drio iisegnar ała xente a parlar come un siensiato, un muraro o un Portełato. Podaria comunque, in meso a na voxe ben fata, spiegar come che na paroła vien doparà par distinguerla da altre robe quasi compagne e che se pol confondare.
 
=== Wikipedia non è un tutor ===
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Juto:Cosa_che_no_ła_xe_Wikipedia"