Difarense intrà łe version de "Storia del Burkina Faso"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Riga 2:
 
==I regni Mossi==
[[Image:Burkina-faso-dourtenga.jpg|thumb|leftright|200px300px|Vilagio tradizsionale en tel sud del paexe.]]
Nel sud ovest del paexe se cata de le muraie. Nisun sa a che cultura atribuire ste costruzsioni. En tel sentro i archeologi i gha catà trace de culture simili a quela dogon, che ora i se cata en [[Mali]], anca se de i picoli grupi i vive ancora su i monti Bandiagara.
El resto del paexe el xe stà presto colonizsà da popolazsioni provenienti dal [[Ghana]] e che i gha presto formà on regno, el regno Mossi. No se pol dir masa su i mosi parché no ghe documentazsion serta prima del colonialismo. Quel che se sa e che dal XV secolo de la nostra era fin a la fine del XIX secolo, i mossi i gha controlà tuta l’area del Burkina Faso co na continua espansion. La padronanzsa del caval la gha dato on vantagio su i altri popoli de la zona. I xe anca stà molto duri co i misionari islamici e i gha impedio la islamizazsion del Burkina Faso. L’avanzsata de i mossi la xe stà fermà solo dal colonialismo. I mossi ig avea contati co i altri imperi de la region, specialmente co el impero Shongay.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Burkina_Faso"