Difarense intrà łe version de "Storia del Xànbia"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Riga 10:
Co i eoropei i xe rivà en Zanbia, i regni pi inportanti i xera quei de Mwata Kazembe, longo el fiume Luapula, e el Barotseland de la popolazsion lozi, longo el fiume Zanbezsi. El re de i lozi el gavea do cavedali: Lealui, par la stagion seca, e Limulunga, par la stagion de la piova.
En tel principio del XIX secolo, i ''makololo'' – on clan de i sotho – el xe scanpà da la [[Storia del Sudafrica|difaqane]] causada da Shaka Zulu e i ga tolto el potere a la nobiltà lozi. Sebitwane, el capo de i makololo, el xe diventà el novo re de Barotseland. A la so morte, en tel 1851, so fiola Mamochisane la xe diventà regina. Mamochisane la ga lasà el potere a so fradel Sekeletu en tel 1852 o 1853. Ala morte de Sekeletu en tel 1863 la popolazsion lozi la se sa reoltà contro i makololo e i ga copà tuti i nobili. El resto de i makololo i ga dovù ndar en esilio en [[Malawi]].
 
==La colonia==
[[Image:CecilRhodes.jpg|thumb|right|200px|[[Cecil Rhodes]].]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Xànbia"