Difarense intrà łe version de "Storia del Zinbabue"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Riga 23:
Smith el ga podù far sta mosa parché el gavea el sostegno del Sudafrica (che el ga fornì armi e altri aiuti militari) e del Portogalo (che ga parmeso l’uso de i porti del Mozanbico par esportar i minerali e inportar i beni necesari a far funzsionar el paexe).
Dal 1966 al 1979, la Rhodesia la ga visù ono de i momenti pi dificili de la so vita. La guera Sivile parché Smith el ga rifiutà de dare a la popolazsion nera i stesi diriti de i bianchi. I capi de la guera sivile i xera Robert Mugabe e Joshua Nkomo. I do i xera a capo de do diverse coalizsioni de oposizsion a Smith. En tel 1971, i do grupi – ZANU e ZAPO – i se sa unio contro el governo Smith. En tel 1974, l’indipendenzsa del Mozanbico la ga vu grose ripercusioni en Rhodesia. El presidente mozanbicano Samora Machel el ga revocà el parmeso de uzsar el porto de Beira.
Dopo el Mozanbico anca el Sudafrica el ga ritirà el so sostegno. Smith el se ga catà en on canton. Dopo do ani de tentativi, el ga verto la posibilità del dialogo. Smith el ga scominzsià a parlar co Abel Muzorewa, on vescovo anglicano che el ga fondà el Consilio Nazsionale Africano UnitoUnio el tel 1974. Murozewa el xera on nazsionalista, ma el ga volù tentar la strada de dialogo pitosto che quela de la violenzsa. Visto che il dialogo el xera pieno dpromese, anca i guerilieri i ga volù metarse da la parte de Murozewa. A i inizsi del 1978, Smith e Murozewa i ga firmà la Soluzsione Interna (Internal Settlement) par rivar a la fine de l’insurezsione armata, a l’indipendenzsa e al riconosimento internazsional del Zinbabwe. Co l’acordo, la Rhodesia la xe tornà soto l’influenzsa inglexe co el nome de Zinbabwe Rhodesia.
Le elezsioni del 1979 le ga visto la vitoria de Muzorewa, ma anca la ripresa de la guera. Mugabe el no ga podù participar a le elezsioni e el no volea darghe man libara a Muzorewa. A la fin del 1979, i rapresentanti de le varie fazsioni i se ga catà a Londra par discutar el cesate el fogo e stabilir na data par le prosime elezsioni. La guera sivile la xe finia. Uficialmente pi de 30.000 persone le xe morte durante la guera. Se dovaria parà tegnar conto de miliari de contadini copà da le trupe de Mugabe parché i no volea sostegnerlo.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Zinbabue"