Difarense intrà łe version de "Nyeri"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
ElMeBot (discusion | contribusion)
p Bot: Cavo zs
Riga 1:
'''Nyeri''' la xe na sità del [[Kenya]] a 180 km a nord de la cavedal e soto el [[Monte Kenya]]. El primo nucleo de la sità el xe costruio su na colina a i pié de la catena de i [[Aberdare]] en te la vale che la divide da el Monte Kenya. Nyeri la xe la cavedal de la Provincia Sentrale e del Distreto de Nyeri. La gha na popolazsionpopolasion de 135.000 abitanti.
 
==Storia==
Riga 5:
En tel novembre 1902, el militare inglexe Richard Meinertzhagen el gha marcià a nord de [[Nairobi]] par conosar el interno del Kenya. El sa scontrà co i guerieri [[kikuyu]] del capo ''Wang’ombe wa Ihura'' ma el gha vinto visto che i kikuyu i gavea solo che lanse e frece, mentre i inglexi i gavea i fusili. El 18 dicembre 1902, Meinertzhagen el gha fondà on fortin su la colina de Kia Nyiri, en te la vale tra i Aberdare e el Monte Kenya.
Dopo de i militari, i marcanti indiani i xe rivà e i sa meso ntorno al forte. Dopo de lori, i misionari de la Consolata de Torino i gha costruio la mision, co scole e ospedal. I coloni bianchi i gha svilupà le fatorie de cafe, te, e de alevamento de le bestie. I se rifornia en te i empori de Nyeri.
Durante el periodo de l’emergenzsa, Nieri la se sa catà al sentro de le operazsionioperasioni beliche contro i [[Mau Mau]]. La principesa Elisabeta de Inghiltera la xe diventà regina co la stava al albergo Treetops, rente de Nyeri. Ancò la sità la xe on sentro comerciale e on ponto de incontro de la popolazsionpopolasion. El xe anca on sentro de smistamento de i turisti.
 
==Economia==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Nyeri"