Difarense intrà łe version de "Storia del Sudan"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
ElMeBot (discusion | contribusion)
p Bot: Cavo zs
ElMeBot (discusion | contribusion)
p Cavo zs
Riga 31:
===La colonia===
Anca se oficialmente ghera on condiminio anglo-egizsian en tel Sudan, i egizsiani no gha mai contà masa. Dop verghe risolto de le beghe de frontiera co i belgi (enclave de Lado) e i francexi (area de Fashoda), i inglexi i controlava tuto el Sudan che el xera aministrà come do colonie separate (nord e sud). Co le ''Close Districts Ordinances'' (Regole de i Distreti Separati) del 1920, i inglexi i gha imposto l’uso de el pasaporto par pasar da na zona a l’altra e de parmesi speciali par el comercio. Anca i misionari i sa visto costreti a laorar in aree decise da la colonia, che no permetea a i cotoleghi de laorar ne le aree de i protestanti. Al nord se usaba l’inglexe e l’arabo, al sud inglexe, [[denka]], bari, nuer, lotuku, [[shilluk]], zande e lafon. I inglexi no gha laorà mas par lo svilupo del sud, ma i gha iutà el nord.
En tel 1946, i inglexi i gha cambià vision par el Sudan. Se prima i pensava de metar el sud co l’Africa Orientale, adeso i gha volù tacar el sud al nord Sudan. A la conferenzsaconferensa de Juba del 1947, le autorità del sud le sa visto cambiar tute le regole de governo. I sudisti i xe stà traditi da i inglexi. El governo el xera a [[Khartoum]] e funzsionava en arabo, mentre che lori i savea l’inglexe. Co i inglexi i gha lasà i ufici governativi, de 800 posti solo 4 i xe andà a zente del sud.. I inglexi i gha unificà el Sudan metendolo en te le mane de i nordisti, visti da i sudisti come musulmani, arabi e nemici del sud.
 
===Guera sivile===
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Sudan"