Difarense intrà łe version de "Cexa Ortodosa Tewahedo"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
OKBot (discusion | contribusion)
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
Riga 7:
 
===Medio Evo===
Co l’arivo de le armate islamiche so le coste eritree, l’Etiopia la ga perso tanta influenzas economica. Prima, la controlava tute le strade carovaniere dal nord Africa verso le Indie. Anca sensa la richezsarichesa de na olta, el [[Storia de l’Etiopia|regno etiopico]] el ga continuà a esare inportante e la Cexa la ga funzsionàfunsionà da fatore de unificaxion.
A la fin del XV secolo, i portoghexi i ga mandà de i soldati en Etiopia par jutar el re cristiano contro l’invasion musulmana. Co lori, i xe rivà anca de i misionari gesuiti. Questi i ga laorà par portar la Cexa Tawahedo soto l’influensa de Roma. Dopo on secolo de tentativi, el re Susenyos el se ga convertio al catolicesimo, ma la popolazion – e sopratuto la casta monacale – la ga resistio. Susenyos el xe stà costreto a dar le dimisioni. El fiol Failides el ga subito roto I legami co Roma e el xe tornà a la comunion co Alesandria, el ga espulso i gesuiti (1633) e el ga ordenà che tuti i libri de i Franchi (i bianchi) i vegnese bruzsà.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Cexa_Ortodosa_Tewahedo"