Difarense intrà łe version de "Maasai"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
SassoBot (discusion | contribusion)
p Bot: Aggiungo: et:Masaid
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
Riga 16:
I maasai i xe divisi en dodeze grupi: Kikonyoki, Damat, Purko, Wuasinkishu, Siria, Laitayiok, Loitai, Kisongo, Matapato, Dalalekutuk, Loodokolani e Kaputiei. La socetà la xe patriarcale e ghe xe de le legi tramandae oralmente par regolar la vita sociale.
 
La vita la se basa su le vache. La casa (''enkang'') la xe formà da on recinto de spini intorno a de le capane fate de sterco e fango. Co se entra en tel enkang, a prima capana a destra la xe quela del capo fameja; la seconda quela de la prima mojer, la prima a sinistra quela de la seconda mojer, e così via. I butini picoli dorme co la mare, i pi grandi i gha na caseta par conto lori. I maasai sposta le mandrie par cercar acqua e fien, i xe transumanti ma no nomadi. La richezsarichesa la se misura en bestie e fioi. Se una el gha na grande mandria, ma no gha fioi, el xe considerà poareto. Robar le vache a i altri no xe pecà, visto che Dio el gha crea tute le vache par i maasai.
 
La vita de i maasai la xe scandia da feste e rituali a sfondo religioso. On maasai el sa sempre el so posto en te la società e el sa cosa el gha da fare par esar considerà onesto e sagio. Tuti i maschi i fa parte de on grupo d’età. Ogni grupo d’età el pol ciapar rentro zente da 10 ani de difarenzsa. La prima vera celebrasion la xe la emorata (circoncixion) che parmete a i pi zoveni de diventar guerieri (''il-murran''). I il-murran i gha el compito de difendar la zente e le vache.
Riga 33:
 
I maasai i xe monoteisti. Dio el se ciama Enkai. Enkai el xe bon e vol ben ai maasai. Quando Enkai el xe contento el xe nero (''Enkai Narok''), se el xe rabià el xe roso (''Enkai Nanyokie''), quando el xe propio contenton el se ciama ''Enkai Parnumin'' (el Dio de tanti colori).
La mediasion tra Dio e l’omo la vien par mezsomezo del ''oloibon''. L’oloibon el xe selto al momento de la circoncixion. L’oloibon el pol far la divinasion, domandar la piova e curare le malatie.
Ancò tanti maasai i sa fato cristiani. Anca tra i oloibon se cata de i cristiani, sopratuto catoleghi.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Maasai"