Difarense intrà łe version de "Storia de l'Eritrea"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
ElMeBot (discusion | contribusion)
p Cavo zs
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
Riga 2:
 
==Preistoria==
I paleontologi i gha fato ricatamenti importanti en Eritrea che i atesta la presensa de ominidi za on milion de ani fa, e de homo sapiens de 125.000 ani fa. Da l’Eritrea pasava ona de le vie utilizsàutilixà da l’omo preistorico par espandarse fora da l’Africa. Strumenti de piera e de osidiana i se cata ne la baia de Zula e rente de Masaua. Nel sentro e en tel nord del paexe se cata de le piture rupestri de l’era mesolitica.
 
==Storia antica==
Riga 12:
 
==Regni tribali==
Co la forzsaforsa de Aksum la xe finia, la region la se sa diviso longo linee tribali. Al nord, i Beja, on popolo de origine kushitica, el gha fondà sinque regni - ''Naqis'', ''Baqlin'', ''Bazin'', ''Jarin'' e ''Qata'' – islamici. I Beja i no xe stà boni de impor la so lengoa, e la zente la gha continuà a usar el ge’ez, da do se sa svilupà la lengoa tigrina de ancò.
 
Mentre che le coste le xera en man a i musulmani, ne i altipiani sentrali el se sa formà on regno cristiano, el Midre Bahri. Sto regno el gha vù na vita corta e el xe stà asorbido da el regno etiopico.
Riga 35:
En tel 1998, l’Eritrea la gha causà l’incidente de Badme, on vilagio longo la frontiera co l’Etiopia. La guera che la xe seguia la gha causà la morte de 20.000 soldati eritrei e miliari de sitadini. L’Eritrea la gha perso el conflito armato, ma l’Etiopia la xe stà fermà da l’intervento internasionale. Le trupe ONU le gha tolto el control de na fasia de 20 km a l’interno de l’Eritrea par tegnar i do eserciti stacai. La disputa su la linea de confine la gavea da esar discusa da na comision. L’Etiopia no la gha volù azsetar la linea proposta da la comision e la xe rimasta en stato de guera.
 
L’Eritrea la gha perso economicamente. El presidente el xe diventà on ditatore. Tuti i eritrei i deve far el servizsioservisio militare e i no pol ndar fora dal paexe prima de 55 ani de età. L’università la xe serà e no ghe stampa libara. Tuti i giornalisti i xe en prison. El governo el gha espulso i misionari stranieri e meso en prison anca el vescovo ortodoxo. El livel de i diriti umani el xe el pi baso de tuta l’Africa. I servizsiservisi segreti eritrei i xe anca responsabili de rapimenti e asasini a l’estero, comprezsa l’Italia.
 
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_l%27Eritrea"