Difarense intrà łe version de "Maasai"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
Riga 8:
La sola guera che i maasai i gha fato la xe stà na guera civile che gha portà a la morte de on gran numaro de guerieri e a la distrusion de certi grupi come i ''laikipia''.
 
Tra el [[1883]] e el [[1902]], le mandrie de i maasi ie xe stà desimà da la peste bovina e dal [[vaiolo]]. El 90% de le vache e de i asini i xe morti. Anca la zente la gha soferto par el vaiolo. Sto qua el xe anca stà on momento de sicità prolungada. Do terzsitersi dei maasai i xe morti en sto periodo.
La situasion de debolezsa e la presensa de i inglexi le xe stà fondamentali par la pardita de teritorio. Par far spasio a le fatorie de coloni, e dividar la tribù, i inglexi gha diviso i maasai, scurtà i confini, e creà le ‘riserve’ dove se podea entrar solo co on parmeso speciale.
Ancò i maasi i rimane tacà a la loro cultura e tradision. El xe nomale vedar maasai vestii ne i so abiti carateristici anca a [[Nairobi]].
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Maasai"