Difarense intrà łe version de "Fruter"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Pàxena creà con 'Co la parola '''fruter''' se intende qualunque pianta da fruto mestega che la se svilupe sot forma de 'n žieson o de 'n albero. Par estension, al ciapa...'
 
Nessun oggetto della modifica
Riga 5:
Le pjante le gnea arlevade in modo che le gnesse alte e grande parchè cossì le fea pì pon e restea al posto par poder far al fjen.
 
A 'l dì de incoi inveže i fruter i è estremamente specializadi e la tendenža la è quela de seležionar pjante pižole e svelte a scominžiar la produžion, in modo da render pì facili e svelte la žarpidura e la vendema e de diminuir al tenp durante al qual al fruter al representa solche na spesa. De solito se punta a er pì pjante che se pol par ogni etaro de teren, oltre che a 'n svilupo vegetatiu uniforme in modo da mecanizar tute le operažion che se pol. Le pjante nane le à poche radiss, sichè le gnen suportade da sostegni costituidi da pai e fiidefer e le gnen jutade te 'l assorbir le sostanže da 'l teren da an sistema de inrigažion artificial. Dopo an periodo de difusion de inpjanti a pjoa, dess se tende a far la inrigažion a goža, che la evita che le foje le se lesse co 'l calt e la permet de desfar [[concimi]] e [[medesine]] te l'aqua.
A 'l dì de incoi inveže i fruter i è estrema
 
== Varda anca ==
* [[Prunus armeniaca|Armeliner]]
* [[Prunus avium|Farjesera]]
* [[Prunus cerasus|Marastcera]]
* [[Pyrus piraster|Perer]]
* [[Prunus persica|Persegher]]
* [[Pyrus malus|Pomer]]
* [[Prunus domestica|Susiner]]
 
[[Categoria:Agricoltura]]
 
[[it:frutteto]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Fruter"