Difarense intrà łe version de "Pearà"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Bot: Sostituzione automatica (-ss +s)
Riga 2:
 
 
==Come lała se fa==
Te ciapi el [[pan gratà]] e te lo meti in una teja, mejo de tera, insieme a la [[miola]] e al [[formajo]] [[grana]] (se te si in carta el parmiglianoparmigiano) e un cicinin de ła [[sal]], tanto ghè tanta roba za salà. Te ghe xontizonti brodo e te tachi quasi da subito a mescolarmisiar. Te fe bojarbójar par do o tre ore a fogo baso, in maniera che lała pearà lała brontoła. Bisogna ricordarse de mescolarmisiar parché coxitacosita no ła se taca masa su el fondo. A dir lała verità un pochetin l'è mejo che lała se taca coxitacosita vien un brusinbruxin en fondo che te cati sempresenpre almanco un volontario che el neta la teja.
Come dixea prima bisogna mescolar e xontarghe brodo par darghe la consistensa giusta, ne brodoxa ne masa fisa. El [[pear]] el se mete da metà quando se mescoła. El nome el direa che bisogna metarghene tanto. Se el se fa la gente la resta dalbon a boca verta.
No par mia, ma par un piato asè semplice i a trova varianti. I amanti de la boca verta, penso par bear più vin sensa che i ghe diga su, al posto del pear i ghe mete el [[cren]] speso xontà a de l'[[axedo]]. Na olta nol ghe andava, adeso quasi tuti i ghe xonta [[ojo de oliva]] o [[buro]] dal principio.
 
Come dixea prima bisogna mescolarmisiar e xontarghezontarghe brodo par darghe la consistensaconsistenzsa giusta, ne brodoxa ne masa fisa. El [[pearpéar]] el se mete da metà quando se mescoła. El nome el direa che bisogna metarghene tanto., Sema else se fa lacosita ła gente lała resta dalbon a boca verta.
El leso, che chi dise che l'è lu che compagna ła pearà, l'è misto, un tochetin de tuto. No deve mancarghe la carne de [[vedel]] o de [[manso]], speso l'è na vaca e la carne bianca de [[galina]]. A olte te cati, più nei ristoranti che a caxa, la [[lengua]], el [[codeghin]].
No par mia, ma par un piato asè semplicesenplice i a trovatrovà anca dełe varianti. I amanti de la boca verta, penso par bearbéar più vin sensasenzsa che i ghe diga su, al posto del pearpéar i ghe mete el [[cren]], speso xontàzontà a de l'[[axedo]]. Na olta nol ghe andava, adeso quasi tuti i ghe xontazonta [[ojo de oliva]] o [[buro]] dal principio.
En dialeto veronese ghe un deto: ''Par na bona pearà ghe vole pan vecio, la miola de bò, brodo bon e che la pipa almanco do ore''.
 
El leso, che chi disedixe che l'è lu che compagnaconpagna ła pearà, l'è misto, un tochetin de tuto. No deve mancarghe lała carne de [[vedel]] o de [[mansomanzso]], speso l'è na vaca, e lała carne bianca de [[galina]]. A olte te cati, più nei ristoranti che a caxa, la [[lengua]], e el [[codeghin]].
Sempre de pi nei ristoranti a olte i serve la pearà in scudelete insieme a altre robe come la [[Salsa verde]] gran diversa da la tradision de casa, la picia de pi, el cren e le [[mostarda|mostarde]] che na olta l'era de [[Vicenzsa|Vicensa]] e basta.
 
En dialeto veronese gheghè un deto: ''Par na bona pearà ghe vole pan vecio, la miola de bò, brodo bon e che la pipa almanco do ore''.
 
Sempre de pi nei ristoranti a olte i serve lała pearà in scudeletescudełete insieme a altre robe come lała [[Salsa verde]], gran diversa da lała tradisiontradizsion de casa,caxa (la piciapìcia de pi), el cren e lełe [[mostarda|mostarde]], che na olta l'erale jera de [[Vicenzsa|Vicensa]] e basta.
 
==Dove te la magni==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Pearà"