Difarense intrà łe version de "Pearà"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Riga 1:
La '''pearà''' l'è na roba da magnar, se podarea dir salsa, che lała va ben insieme a lała carne de bolito.
 
 
Riga 14:
Sempre de pi nei ristoranti a olte i serve ła pearà in scudełete insieme a altre robe come ła [[Salsa verde]], gran diversa da ła tradizsion de caxa (la pìcia de pi), el cren e łe [[mostarda|mostarde]], che na olta le jera de [[Vicenzsa]] e basta.
 
==Dove te lała magni==
Piasè a [[Verona]], ma no i le disdegna mia a [[Trento]] e a Vicensa[[Vicenzsa]]. Na olta l'era el piato de la dominica su le taole de casacaxa, de primo te gavei anca el brodo (te lo faseifaxei par cosarcoxar el leso), speso con le [[tajadelete]], i veci i ghe sontavazontava drento un pochetin de [[vin]].
 
==Par i maniaci==
A tanti lała ghe piase che lała broa, i se lała tira fora da lała teateja de tera che lała cosecoxe ancora,; i più mati i lełe mete su un forneletofornełeto su lała taola. Quando lała se gà in tel piato, lała se slarga un poco e se pò xontarezontare na nina de pevaropévaro e na paca de ojo extavergineestravergine. Se smisia tuto e l'è pronta da magnare.
 
==Sa ghe 'ol par farla==
* [[Pan gratà]], piasè lel'è vecio mejo l'è. SertiZserti i lełe mete in forno par secarlo piasè.
* [[Miola]] de bo
* [[formajo grana]], gratà anca quel
* [[brodo]], ghe ci lełe vol graso e ci le preferise magro
* [[ojo de oliva]] o [[buro]]
* [[sal]]
* [[pearpéar]]
 
==Par i curiosicurioxi==
Se podarea far un discorso de paralelo con un popolopopoło lontan, i [[cina|cinesi]]. GheGhè un so piato, l'[[anara lacà]] che i ghe mete ore e ore a cosarlacóxarla, sertizserti i disedixe giorni. GheGhè chi magna lała pel e basta e i buta 'ia el resto, magari i lełe magna altri. El brusinbruxin l'è come lała pel de l'anaraànara: gheghè chi va mato par magnarlo e i ghe mete tempo a stacarlo da lała teateja, sigandozsigando con la mojer che lała vorea lavarla.
 
[[Categoria:Cuxina veneta]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Pearà"