Difarense intrà łe version de "Cuarta Croxada"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Luckas-bot (discusion | contribusion)
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Bot: Tradusion de ła paroła "basilica"
Riga 45:
I crociati naturalmente no i gavea la minima intenzion de 'ndar via, e i sa parecià par conquistar la sità. El 12 de avril [[1204]], dopo póchi giòrni de conbatimento, i crociati i xe sta boni de scalar le mura, grazie a un stratagemma inventà dai venexiani: questi i ga costruìo dele piataforme in zima ai àlbari de le navi, e dopo i ga fato inclinar le navi da na parte in maniera che le piataforme le rivesse a tocar le mura. Un grupeto de soldà i ga podù quindi ocupar le mura e verzar le porte de la sità fasendo entrar el grosso de l'esercito. L'inperador Alessio V el xe scapà via anca lu, e durante la note gà ciapà el potere Costantino XI Lascaris, che el ga zercà inutilmente de fermar i crociati.
 
El 13 de avril xe tacà el grande sacco de Costantinopoli. I crociati i ga scuminsià a entrar in tute le case e le cese portandose via le opere d'arte e tuta la roba de valor. Tuto quel che no se podea portar via el vegnea fuso o distruto. I sitadini i vegnea torturà parché i disese dove i gavea sconto i so tesori, e un mucio de zente la xe stà copà o violentà. A la fine, dopo 14 giòrni de inferno, i comandanti dei crociati i ga finalmente fermà el sachegio, i ga fato muciar tuto el bottino in tre cese e i ga provedù a spartirselo. I venexiani i sa portà via i quatro cavai de bronzo che desso se pol vedar su la Basilicabaxéłega de San Marco a Venexia, e un mucio de reliquie che desso le fa parte del Tesoro de San Marco.
 
==Conclusion==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Cuarta_Croxada"