Difarense intrà łe version de "Software"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Sistemo conpletàmènte a pajina
Riga 1:
{{WIP|Frigotoni}}
{{stub}}
[[File:Listing1.jpg|thumb|right|200px|''Codixe sòrgente'' de on programa scrito en Basic.]]
[[File:OpenOffice.org Writer.png|thumb|300px|[[OpenOffice.org]] Writer]]
Ła '''programatura''' o '''software''' (en) (pron. ''[[softuer]]'') el xe ła parte lojica de on [[computer]], o sipia el smisioto de programi e istrusion che i tien en pie el sistema de ła machina in cuestion.
Xè dungue l'insieme dełe atività che ona persona, el programador, svolge par sviłupar on programa, osia on softuer. On buon paragon xè queło co l'insegnàmento: xè cofà se el programador "insegnase" al computer cofà svolsère on determinato conpito.
 
El risultato dełe atività de programaxion xè el codixe sòrgente, tipicamènte on testo scrito in on lenguajio de programaxion, il quałe xè ancòra conprensibiłe al programador, ma xè struturà in maniera sufiçientemènte raxionałe da potèr esere tradòto in maniera automatega in codixe machina tramite conpiłatori e intèrpreti. Sta fase xè indispènsabiłe ai fini deł'esecuxion del programa, poiché ła CPU xè in gràdo de eseguir soło el codixe machina.
La programmazione è l'insieme delle attività che una persona, il programmatore, svolge per creare un programma, ossia un software. Un buon paragone è quello con l'insegnamento: è come se il programmatore "insegnasse" al computer come svolgere un determinato compito.
 
I linguagi pì fàmosi sono el ''C''/''C++'', ''Pascal'', el ''Basic'', el ''C#'' («C Sharp») e infine el ''Visual Basic'' de [[Microsoft]].
Il risultato delle attività di programmazione è il codice sorgente, tipicamente un testo scritto in un linguaggio di programmazione, il quale è ancora comprensibile al programmatore, ma è strutturato in maniera sufficientemente razionale da poter essere tradotto in maniera automatica in codice macchina tramite compilatori e interpreti. Questa fase è indispensabile ai fini dell'esecuzione del programma, poiché la CPU è in grado di eseguire solo codice macchina.
 
Cołui che'l programa xe ciàma [[Sviłupator]].
 
== Tipi de programature ==
* [[Sistema operatio]]
*[[Computer]]
 
== Voxi corełate ==
* [[Sistema operatio]]
*[[Apple]]
* [[Firmware]] (esenpi: on [[modem]], na unià de [[DVD]], ...)
*[[Microsoft Windows]]
* Le [[biblioteche]]
* Le [[aplicasion]]
 
[[Categoria:Software| ]]
[[Categoria:Enformatega]]
 
[[af:Sagteware]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Software"