Difarense intrà łe version de "Automòbiłe"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p r2.7.1) (Bot: Zonto: pms:Automòbil
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Bot: Fixing redirects
Riga 1:
[[File:CorkBottleParkingLotCars.jpg|thumb|Machine parchegià]]
L''''automòbile''', ciamà comunemente '''màchina''', la xe un veicolo a [[motor]] con quatro [[rudarua|rude]], doparà par el trasporto de le persone. La funsiona mediante un motor a [[fogofógo|combustion]], che brusando [[benzina]] o [[diesel]] el fa 'ndar su e zo dei pistoni, che i trasmete el movimento a la biella e a l'albero-motore fasendo quindi girar le rude.
 
Guidar na machina no xe massa difìcile, però bisogna essar boni, e conòssar i vari comandi. Prima de tuto ghe xe el volante, che el permete de girar e destra e a sinistra. Do ghe xe i tre pedài: quel de destra el xe l'acelerator, che fa 'ndar la machina pi veloce; quel de mezo el xe el freno par fermarse; quel de sinistra el xe la frizion, che bisogna tegner macà ogni olta che se vole canbiar de marcia. De solito su le machine pi comuni ghe xe 5 marce più la marcia indrìo: par partir bisogna métar in prima marcia, macando la frizion e azionando la leva del canbio. Dopo man man che se 'celera se pol passar a le marce pi alte, in modo da 'ndar pi veloci. Oltre a sti qua che i xe i comandi fondamentali, ghe xe anca la freccia, par segnalar a quele altre machine dove se ga intension de girar, el freno a man par quando se parchegia in discesa, el tergicristali che el tien neti i [[vero|veri]] quando piove, ecetera.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Automòbiłe"