Difarense intrà łe version de "Storia del Lesotho"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Robot: Modifico Categoria:Storia de l'Africa in Categoria:Istoria de l'Africa
stato —> Stato come unità politica
Riga 3:
 
==Basotho==
I primi grupi foresti a rivar en te la zona del [[Lesotho]] i xe stà i [[bantu]]. Varie ondate de bantu le xe rivà fin a formar el grupo de i basotho. I basotho i gha ocupà la zona del Lesotho e le tere confinanti, ancò parte del [[Sudàfrica|Sudafrica]]. En tel 1818. el re Moshoeshoe (1800 sirca – 1870) el gha unificà vari clan par formar el primo statoStato de i basotho. Co el periodo de la [[Storia del Sudafrica|Difaqane]], i grupi zulu en espansion i gha parà via i basotho da alcune zone che i ocupava. Dopo de i zulu, anca i boeri in fuga da la Colonia del Capo i gha ocupà le tere de i basotho. Co na serie de guere (1856-68) i basotho i gha perso i tereni a ovest del fiume Caledon.
 
Co la morte de Moshoeshoe (1870), i inglexi i gha meso i basotho soto la Colonia del Capo. I basotho i no xera d’acordo e, en tel 1879, el capo Moorosi el gha fato guera co i inglexi. Anca dopo la sconfita de Moorosi, i basotho i gha continuà le spedisioni punitive contro i inglexi (Guera del Fusil 1880-81). Co i inglexi i gha visto che i no podea controlar i basotho, i gha stacà el teritorio da la Colonia del Capo e i gha creà el Teritorio del Basutoland, governà da on comisario inglexe che laoraa co el consilio de i anziani e col capo tribale. El primo capo tribale el xe stà Lerothodi, fiol de Moshoeshoe.
Riga 10:
 
==EL Regno==
El 4 otobre 1966, el Lesotho el xe diventà indipendente come na monarchia costitusionale co on parlamento e on senato. A le prime elesioni del genaro 1970, el partito al governo, el Partito del Congreso del Basutoland, el gha perso ma el no gha voluo lasar el poter al Partito Naxional del Basutoland. La crisi politega interna, co la chiusura de le frontiere co el Sudafrica – che acusava el Lesotho de sostegnar i militanti de l’African National Congress – le gha provocà na serie crisi economica. I militari i gha fato on colpo de statoStato en tel 1986. I militari i gha meso su on Consilio Militare soto la guida de Justin Lekhanya che el dovea governar el paexe co el re Mosheshoe II e co un grupo de ministri selti dal re. Lekhanya el volea tornar al governo democratico en tel giunio 1992, ma on colpo de statoStato el xe stà parà via en tel 1991.
 
El re Moshoeshoe II nol gha volù tornar en Lesotho par diventar on re cerimolniale e so fiol, Letsie III, el gha preso el so posto. En tel 1995, el re Letsie el gha abdicà en favor de so pare, che però el xe morto en un incidente de machina en tel 1996. El re Letsie III el xe tornà al trono.
 
Da alora el Lesotho el gha sempre visù ne l’instabilità politica, co amutinamenti de l’esercito e de la polisia, ma anca co tentativi de colpo de statoStato. L’ultimo tentativo, en tel agosto del 1998, el gha forsà el re a domandar l’intervento de le forse de difesa de la comunità de l’Africa Australe. Soldai sudafricani, zinbabweani e del [[Botswana]] i xe entrà en tel Lesotho e portà l’ordine. L’Autorità Provisoria che la gha governà el Lesotho la gha canbià le legi eletorali par asicurarse che anca l’oposision la gavese na rapresentansa en parlamento.
 
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Lesotho"