Difarense intrà łe version de "Cuarta Croxada"

[Revixion njiancora controłà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
MerlIwBot (discusion | contribusion)
p Robot: Xonto tl:Ikaapat na Krusada
Sistema simbolo o scrittura secondo le norme internazionali SI
Riga 29:
== La presa de Zara ==
[[File:Gustave dore crusades dandolo preaching the crusade.jpg|thumb|left|El doxe Enrico Dandolo l'anuncia la crociata ne la Cesa de san Marco a Venexia]]
I crociati i s'avea conbinà coi [[Venesia|Venexiani]] par farse trasportar par mar fin in [[Egito]], dove i volea sbarcar e atacar [[el Cairo]]. Però na olta che l'esercito el xe rivà a Venexia (in soli 12. 000 òmeni quando se ghe ne spetava 33. 500), i sa incorto de no verghe mìa schei in bisogno par pagar le navi: i venexiani i domandava 85. 000 marchi d'arxento, ma i crociati i podea rivar solo fin a 51. 000. Elora i venexiani i sa spaentà, parché lori i gavea zà fato dei investimenti, interonpendo parfin el comercio con l'Oriente, par preparar la spedizion, e desso i ris-ciava de rimétarghe na barca de schei.
 
Donca el vecio [[doxe]] [[Enrico Dandolo]], che anca se l'era orbo dal tuto, in realtà el ghe vedea distante, el ga fato na proposta: sicome nel [[1181]] la sità de [[Zara]] la s'avea ribelà ai venexiani, se i crociati i la riconquistava i so debiti i sarìa stà scancelà. I crociati i ga acetà, e ne l'autuno [[1202]] la flota la xe partìa verso Zara, che in zinque giòrni la xe stà conquistà e sachegià. Quando el papa el ga savùo che i crociati i gavea alsà le mane contro altri cristiani, el xe ndà in bestia, e el volea scomunicarli tuti; ma a la fine el sà contentà de scomunicar solo i venexiani, e lassar che la crociata la continuesse.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Cuarta_Croxada"