Difarense intrà łe version de "Stòria de l'eSwatini"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
EmausBot (discusion | contribusion)
p r2.7.3) (Robot: Xonto io:Historio di Swazilando
Sistema simbolo o scrittura secondo le norme internazionali SI
Riga 1:
[[File:Swaziland carte.png‎|thumb|250px|Mapa del Swaziland]]
Come tuti i paexi de l’Africa Australe, la region che la costituise el regno de lo [[Swaziland]] la xera abità da grupi de caciatori-racoglitori za 200. 000 ani fa. Sti grupi i ga dato vita a i Khoisan che vive ancora en tuto el [[Sudàfrica|Sudafrica]] e paexi confinanti.
 
Verso el IV-V secolo d.C., altri grupi i xe imigrà dal nord e i ga portà la tecnologia del fero. Verso el XI secolo, grupi [[bantu]] i xe riva en te la region.
Riga 9:
El re Mswati el ga domandà a i inglexi de jutarlo contro le invasioni de i zulu. El re Mswati el ga anca tratà co i boeri del Transvaal so i confini e l’uso de le risorse. Co i boeri i ga roto i pati, i inglexi i xe intervegnudi, dandoge protesion al regno del Swaziland da el 1894 al 1899. E tel 1902 i inglexi i xe ritornà e i ga inposto el governo coloniale. El governatore inglexe el ga governà acordandose co el governatore del Sudafrica, i bianchi ch ei vivea en Swaziland e scoltando anca la casa reale.
 
En tel 1921, Sobhuza II el xe rivà al trono. I inglexi i volea portar el Swaziland rentro al Sudafrica, ma la casa reale la ga protestà. En tel 1960 el re e i so colaboratori i ga formà el Movimento Nasionale Imbokodwo che el ga vinto le prime elesioni del 1964. Na olta al governo, ma ancora soto el control coloniale, el re el ga fato varie richieste e praticamente inposto la creasion de on comitato par la preparasion dela Costitusion. El Swaziland el xe diventà indipendente el 6 setenbre 1968 come na monarchia costitusionale.
 
==Swaziland moderno==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Stòria_de_l%27eSwatini"