Difarense intrà łe version de "Juglans regia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Robot: Coresion rindirisamenti
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Robot: Modifeghe esteteghe
Riga 30:
Ła riva a esar alta anca 30 metri, ła pol viver fin a 160 ani e ła crese fin ai 1200 metri de quota. Ła [[scorsa]] ła xe lisia e grixa da xovane, nero-grixa co crepe fonde da vecia; łe [[fogia|foje]], longhe 30 cm, łe ga un [[pecol]] da dove ke se staca 5 o 7 fojete ełitiche, longhe ciaskeduna dai sie ai dodexe çentimetri. I [[fior]]eti załi i vien fora fra apriłe e giugno, ingrumà in bigołeti quełi maschiłi, ugnołi quełi feminiłi. I [[Fruto|fruti]] (łe ''[[noxe]]'') i ga na scorsa tènara verde fora e una dura drento; i se tira xó fra setenbre e otobre.
 
== Legno ==
[[File:Nussbaum Holz.JPG|thumb|left|Legno de nogara]]
Ła nogara, a parte ke par i fruti, ła ga inportansa anca pal [[legno]], pregiato par far mobiłi e pavimenti ([[Parquet]]).
 
== Fruto ==
La noghera la fa an fruto sferico de 'l diametro de circa 5cm. La scorža e la polpa insieme le ciapa al nome de '''malut''' e le costituiss an strato de circa 1cm. Al malut al è vert durante al acressiment, ma a la maduražion de la semenža al gnen negroe marž, e al se sbrega e al se destaca. Al è pien de sostanže coloranti che le macia le man e i vestì.
La semenža la se ciama '''noss''' e la è costituida da na protežion legnosa spessa qualche melimetro, e da 'l '''ghito'''.
Riga 58:
[[he:אגוז מלך]]
[[hr:Orasi]]
[[it:Juglans regia]]
[[la:Iuglans]]
[[hu:Dió]]
[[it:Juglans regia]]
[[ja:シナノグルミ]]
[[la:Iuglans]]
[[nl:Walnoot]]
[[nn:Valnøtt]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Juglans_regia"