Difarense intrà łe version de "Val Zoldana"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (discusion | contribusion)
p Bot: Migrating 3 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q1057390 (translate me)
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Robot: Modifeghe esteteghe
Riga 18:
La '''Val Zoldana''', dita anca '''Val de Zolt''', o anche '''Valzoldana''', la xe na area zeografega de la [[Provincia de Bełun|Provincia de Belun]], solcada dal corso del torente [[Maè]], afluente drito del [[Piave]]. La xe traversada par tuta la so longhezza da la Strada Statal 251.
 
Fa parte de la val i comuni de [[For]], [[Zolt]] e [[Zopé de Cador]] che, nonostante l'apelativo, el xe completamente inserio inte'l zoldan sia zeografegamente sia par quel che rivarda i servizi. Al comun de [[Longaron]] partien el trato inizial dito ''Canal del Maè''.
 
== Zeografia fisega ==
=== El primo tratto: el ''Canal del Maè'' ===
La valada la gavaria scuminzio da le bande de la confluenza del [[Maè]] inte'l [[Piave]], in corispondenza de [[Pirago]] de [[Longaron]]. La prima metà la xe caraterisada da un paesazo piassè salvadego e, par la profondità dei oridi scavai dal torente e la ripidità dei pendii, la xe sempre stada poco adata a l'insidiamento uman: sorze sol che do chiei vilazi (Igne e Sofranco, sempre in comun de Longaron) e poche ''casere'' isolae; par questo sto trato no'l xe considerà uncora la vera e propia val e el xe dito ''Canal del Maè''.
 
Riga 31:
 
-->
== Centri Abitai ==
 
Dopo del [[lago de Pontesei]] el primo paese che se cata el xe ''[[For]]'', svoltando a drita se razonze ''Somariva'' e in sevito i centri de ''Fornesighe'' e ''Bragarezza'' e pì vanti i abitai de ''[[Zopé de Cador]]'' e le so frazion de ''Bortolot'' e ''Vila''; oltrapassando For centro se riva inte la località de ''Soto le Rive'', e su la so drita ''Astragal'' e a la zanca ''Pralongo''. Dopo de un trato disabità si razonze el paese de ''Dont'' chiapando la val su la zanca si razonze i abitai de ''Cordele'', ''Gavaz'' e ''Chiesa''. Passando el centro de ''Dont'' e de ''Vila'' si razonze le borgae de Zolt: ''Fusine'', ''Brusadaz'', ''Coi'', ''Costa'', ''Iral'', ''Mareson'', ''Molin'', ''Pecol'', ''Pianaz'' e ''Soramaè''.
Riga 70:
-->
 
== Collegamenti esterni ==
* [http://www.val-zoldana.com/ita/index.php Sito del consorzio Val Zoldana]
* [http://www.wikivoyage.org/it/Val_Zoldana Guida turistica della Val Zoldana] di [[Wikivoyage]] {{it}}
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Val_Zoldana"