Difarense intrà łe version de "Boẑ"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p Tn4196 el ga spostà ła pajina Bož (apicoltura) a Boẑ: Come de discusion, par el trasferimènto de Bož a 'l Wikisionario
pNessun oggetto della modifica
Riga 1:
[[File:Beehive 5.JPG|thumb|Na arnia moderna, disendente dei veci božboẑ]]
Al '''božboẑ''' al è probabilmente la forma pì primitiva de "casa" che sie stata doperada te la apicoltura. Probabilmente al è stat protagonista de le prime forme de [[inmestegament]] de le [[ava|au]], anca parchè al è facile da far e al ghe someja tant a le struture aonde che le au le va a viver in natura.
 
Al è costituì da 'n toch de legn [[bož]]boẑ de 'l diametro interno de circa 50-80 cm, co 'n fondi e an quert de tole. Ghe gnen forà dintorn an buss come via de acesso par i inseti.
 
Le au le ghe costruiss inte al [[nit]], fat de formele de žera verticai co tante cele esagonai aonde che gnen conservà le scorte de miel e i ovi.
 
Par poder er al miel toca copar le au (de solito co 'l fun), cavar fora le formele e schižarleschiẑarle, al tut co na perdita granda.
 
La evolužionevoluẑion de la apicoltura la à portà belche domili ani fa a la conparsa de qualche prototipo de [[vassel]] aonde che la arnia (cioè la "casa" de le au) la era costituida de do elementi separadi, un par al nit e un par la scorta de miel (melario).
Da i ani '30 i bož i à tacà a sparir par assarche posto a i vassei, e incoi no i esiste pì.
 
Da i ani '30 i božboẑ i à tacà a sparir par assarche posto a i vassei, e incoi no i esiste pì.
An tipo particolar de bož al è al '''''bugno villico''''', costruì a intorder sache o paja.
 
An tipo particolar de božboẑ al è al '''''bugno villico''''', costruì a intorder sache o paja.
Siben che i bož i è conpletamente sparidi, te 'l gerco se dopera ancora sta parola come sinonimo de "arnia", tant che un no 'l diss mai quante arnie o quanti vassei che al à, ma quanti bož.
 
Siben che i božboẑ i è conpletamente sparidi, te 'l gerco se dopera ancora sta parola come sinonimo de "arnia", tant che un no 'l diss mai quante arnie o quanti vassei che al à, ma quanti božboẑ.
 
[[Categoria:Apicoltura]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Boẑ"