Difarense intrà łe version de "Guinea-Bisau"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (discusion | contribusion)
p Bot: Migrating 163 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q1007 (translate me)
p Spostada int'el ordene de la categoria
Riga 50:
 
La '''Guinea Bissau''' (en Portoghexe ''República da Guiné-Bissau'') xe na nasion del’Africa del’Ovest. El confina col [[Senegal]] an nord, con la [[Guinea]] (Conakry) a est e sud, e col Oceano Atlantico a ovest. La cavedal xe Bissau. El nome de la cavedal l’è stà zontà al nome del Stato par no far confusion con la [[Guinea Equatorial]] e la Guinea con la cavedal Conakry.
 
 
== Storia ==
{{varda anca|Storia de la Guinea Bissau }}
 
La Guinea l’era un regno semi indipendente e la fasea parte del Impero del Mali. Fin a la fin del XVIII secolo l’era ciamà Regno del Kaabu. I portoghexi ie arivà su le coste de la Guinea a la fin del XVII, ma i no ga mai esplorà l’interno. La Guinea l’è diventà na colonia portoghexe nel XIX secolo.
 
Line 65 ⟶ 63:
Co I so 36,120 km², la Guinea Bissau xe uno dei piasè picoli Stati africani. No ghe montagne, la maxima elevasion ie 300 metri. El interno l’è fato da savane e paludi. Tipico de la Guinea xe i canaloni che dal mar i va rento al’interno par chilometri.
L’arcipelago de le Bijagos l'è un grupo de isole che fa parte de la Guinea pena fora de la costa del paexe.
 
 
== Economia ==
 
La Guinea xe un paexe poareto. La pesca e la agricoltura no le produse tanto. Do terzi de la xente la vive soto el livel de povertà (manco de un euro al giorno). El turismo xe en crescita ne le Bijagos e la produsion del cajù – na noze africana – l’è n’antra fonte de guadagno. El riso e el pexe xe el cibo prinsipal de i Guineani.
 
 
== La zente ==
 
La majoria de i Guineani parla el Kriol, na lengoa nata da el portoghexe e le lengoe locali. Solo el 14% parla la lengoa oficial, el portoghexe. Ghe varie etnie che vive en Guinea, i piasè grandi xe i Fula e i Mandika.
 
 
== Religion ==
 
La majoria de i Guineani i seghe le religioni tradisionali. 45% xe musulmani, i altri (8%) xe catoleghi.
 
{{africa}}
 
[[Categoria:Guinea-Bissau| ]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Guinea-Bisau"