Difarense intrà łe version de "Càncaro"

[Revixion njiancora controłà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
semo più ciari
ajorno el coligamento
Riga 1:
{{padovan}}
[[File:Breast cancer.JPG|miniatura|destra|320 px|Toco operatorio de un [[carcinoma mamario]], se vede la massa de color bianco che la resalta in confronto al grasso del tessudo de sostegno del'òrgano. I contorni iregolari e ramifegadi, segno de invasion logale, i spiega l'orìsene de la parola stessa ''càncaro'' ]]
La parola '''càncaro''' (anca dito '''cànchero''', '''cancro'''), in [[medicina]] e [[biologia]], la vien doparada par sinònimo de ''[[neoplasia]] maligna''. Se intende cussì n'insieme de malatie anca molto difarenti una da st'altra, che le ga in comune el fato de èssare caraterizade dalla créssita, nei [[tesùoTesùo (biołogia)|tessudi]] dell'organismo e dei òrgani che i costituisse, de masse de sèlule col fenotipo (aspeto e comportamento) più o manco distante da quelo che vien recognossudo normale intel contesto, in conseguensa de cambiamenti a livelo de la so genètica e del'ambiente che, a vari liveli, ghe sta intorno. L'alterassion struturale e funsionale no la xe bastansa par ciamare una neoplasia come maligna: ogni càncaro par definission, necessaria pa la so diàgnosi mèdega, prevede i fenòmeni del'invasion e de la metàstasi, che i porta le [[celula|sèlule]] alterade a colonizare, da la sede de partensa, tessudi e [[òrgano|òrgani]] respetivamente visini e distanti. La parola ''tumor'' no la xe sinònimo de càncaro, ma la se riferisse a quele neoplasie, benigne o maligne, de caraterìstega sòlida, escludendo cussì le malatie proliferative del sangue e dei tessudi afini.
 
La malatia, se no la vien diagnosticada quando che la xe de dimension ridote e curada tei tempi e mejo modi (sempre che sia possìbile), la ga n'andamento crònico e ireversìbile, portando con vari mecanismi a morte el passiente che la svilupa. El càncaro, dopo le malatie cardiovascolari, xe ancó la seconda causa de morte in tei paesi sviluppadi; la so incidensa la xe in aumento par via del'inveciamento de la popolassion anca se le strategie de prevension le ga contribuio a contegnere in parte questa statìstega. Infati el major nùmaro de diàgnosi le capita in te le fasse tardo-adulte e ansiane de età, anca se xe possibili forme anca in tei zóveni e in tei putei, coi vari tipi de càncaro che i se distribuisse in maniere particolari con preferense no solo par le età, ma anca par la presensa de fatori che i favorisse lo svilupo de un o più tipi de neoplasia.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Càncaro"