Difarense intrà łe version de "Graviansa"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
vago vanti
altro
Riga 1:
[[File:Pregnancy 26 weeks 1.jpg|miniatura|Dona a la 26esima stimana de graviansa, la roba più evidente la xe la globosità del'adome. Canbiamenti endòcrini i se verìfega in preparassion a la latassion e i depende da la secression placentare de hPL e a quela ipofisaria de prolatina: le [[mamela|mamele]] le deventa più sode e voluminose per iperplasia de la so conponente lobulare.]]
La '''graviansa''', anca ciamada '''gestassion''', la xe un stato fisiològico de la vita de na [[fémena]] de [[mamìfaro]], durante el quale un o più fioli i se svilupa al so interno. El contegnudo de la cavità del'[[ùtero]], òrgano co la funsion de rissévare la fiolada par sto perìodo, toe el nome de [[enbrion]] par le prime 8 stimane dopo del consepimento e [[feto]] par quele che ghe resta. El primo perìodo xe importante pa la formassion dei òrgani de la nova forma de vita, el secondo xé più caraterizà da la sucessiva maturasion e, soratuto, espansion de le parte del corpo, che'l cresse creando n'espansion visìbile a livelo del ventre de la dona. La durata media signada come zusta par la graviansa de la spece umana xe de 37-42 stimane, poco manco de 9 mesi.
 
Line 21 ⟶ 22:
 
== Fase ==
[[File:Pregnancy timeline.png|center|miniatura|700px|Cronologia de la graviansa in inglese, notare la division in trimestri e che intorno a le stimana 24 se ga n'aumento neto de le possibilità de soravivensa fora dal'ùtero. L'interussion de la graviansa prima che'l feto el sia auto-suffisente la se ciama aborto.]]
[[File:Ultrasound of human fetus, 8 weeks and 1 day.jpg|320 px|miniatura|destra|L'[[ecografia]] xe l'esame più doparà par sevitare le gravidanse, de sòlito se ne fa tre, una par semestre. Sta qua, fata a la stimana 8, la parmete la descrission de molti paràmetri, come la longhessa crànio-caudale (CRL), che la permete na stima molto precisa de l'età del feto. ]]
Tradissionalmente se divide la graviansa in:
* stimane: nota la difarensa fra ''età gestassionale'' (manco precisa perché la data la graviansa al'ultima mestruassion) e ''età concessionale'' (ghe zonta almanco 14 zorni necessari par [[ovulassion]] e inpianto, donca la corela mejo a le stime basade su le dimension del feto al'ecografia)
Line 30 ⟶ 33:
 
=== Secondo trimestre ===
El xe fissà da la stimana 13 a la 2826. I se rende più evidenti i canbiamenti clìnissi come l'[[adome]] che taca a slargarse e se vede se quei canbiamenti fisiològissi i xe sostegnudi da la dona, par esenpio, in sto perìodo i conpare più spesso [[preeclampsia]] e [[diabete melito|diabete gestassionale]].
 
=== Terso trimestre ===
El taca a la stimana 2927 e'l finisse col parto. Ghe xe malatie, sia materne che fetali, che le se poe mostrare anca in sto perìodo. La preparassion al parto la poe domandare esami spessìfissi par controlare el benèssare fetale.
 
== Conclusion ==
El [[parto]] fisiològico, dito ''eutòcico'', l'avien par via vaginale. Le ''distocie'' le poe èssare caraterizade da le anomalie de posission del feto che'l domanda particolari tècniche de estrassion, fin a l'esecussion del [[tajo cesàreo]], operassion cerùsica necessaria anca quando ghe xe patologie materne e/o fetali che rende poco sicuro el parto [[vagina]]le. Anca el parto poe èssare condoto par via spontànea o èssare indoto: sta roba la se rende urgente se la mare no la tòlera la graviansa (soratuto a partire da la 24-28esima stimana quando che'l neonato premaduro poe soravìvare fora dal'ùtero co o sensa juto) e quando la graviansa la se slonga più de quelo che la deve. Se ciama parto pre-termine quelo prima de la 37esima stimana, post-termine quelo dopo de la 42esima.
 
[[Categoria:Medexina]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Graviansa"