Difarense intrà łe version de "Progresismo"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Pagina creà co 'El '''progresismo''' xé na vixion o tendensa pulitega (n'te alguni caxi anca etica), imparentada co la socialdemocrasia e el liberałismo sociałe. El termine l'è sta...'
 
Nessun oggetto della modifica
Riga 1:
El '''progresismo''' xé na vixion o tendensa pulitega (n'te alguni caxi anca etica), imparentada co la [[socialdemocrasia]] e el [[liberałismo sociałe]]. El termine l'è sta doparà par la prima 'olta n'te la fin del XIX secolo n'tei [[Stati Unii]] e el se uxa par dirghe a le persone che le sostien la promosion dei diriti sivili e sociali, da ciapar parò in riforme progresive al posto che co na rivolusion [[Sociałismo|socialista]] o [[anarchismo|anarchica]].
 
N'te la storia pulitega, el termine el njien fora co la rivolusion fransexe del [[1789]], portavoxe de le puliteghe [[Iłuminismo|Iłuministe]] de la borghexia Fransexe.
 
== Descrision ==
I progresisti i mira a modifegare i aseti pulitesi, economisi e sociali co riforme progresive. El se contrapone al [[Conservatorismo]]. Storicamente le njien ciamade "progresiste" le forse che le se poxisiona a [[Sanca (pułitega)|Sanca]], anca se oncò le njien ciamade progresiste le forse che le varda a le ideoloxie de la [[Tersa via]] (Third Way).
 
N'tei ani, el progresismo xé divegnesto sinonemo de Socialismo liberale, anca se nasuo co orixine difarenti. La tendensa la xé chela de metar insieme el pensiero liberale e de la proprietà privada, co le garansie sociali che ghe xé co la socialdemocrasia. Drento a l'internasional liberale i progresisti i xé raprexentai dal liberalismo sociale, i vole el libaro marcà ma anca a l'intervento publego, riforme in canpo pulitego e sociale, cusì come drento a la socialdemocrasia ghe xé na corente de [[Drita (pułitega)|Drita]] de socialismo liberal, incarnada da Tony Blair e Gerhard Schröder, che mira a la costrusion de on sentro progresista.
 
== Lingambi e varie ==
{{Ideołoxie pułiteghe}}
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Progresismo"