Difarense intrà łe version de "Popołarismo"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Riga 1:
[[File:1950 Don Luigi Sturzo.jpg|thumb|Don [[Luigi Sturzo]] n'tel 1950]]
El '''popolarismo''' xé na dotrina pulitega sentrista e cristiana democratega, ideada da Don [[Luigi Sturzo]]. La xé sta l'ideoloxia primaria del [[Partìo Popolare Italian]], e dopo de la [[Democrasia Cristiana]]. El se distingue dal cristianesimo sociale, dal conservatorismo sociale e da no'l confondareva colconfuxo co'l [[Popułismopopułismo]].
 
Drento el CristianesemoCristianexemo democratego, se costuma ciamarse <<Partìo Popolare>>, cusì tanto che el partìo cristian democratego eoropeo el se cialaciama [[Partìo Popołare Eoropeo]]. Tutavia in xeneral existe anca paexi andove no ghe xé na forte componenteconponente cristian democratega e i tende ver poxision pì laiche e liberali su tematiche sociali a difarensa de le poxision pì conservatrisi dei cristiani democratisi e i difende poxision comunitarie, identitarie e de autonomia nasional rispeto a l'universalixmouniversałixmo catolego.
 
Le espresion "Popolarepopolare" o "del popolo" in sto contesto ile ga do significai difarenti: el primo dixe l'idea che i partìi cristian democratisi i garia da cercar de far star ben tuti i menbri de la società, al contrario de ideoloxie o partìi che tende promovare el ben de on solo toco de la società, osia de na clase, el secondo se rifarise a na società andove le persone le vive in paxe e dove le persone e i grupi i xé interesai a la cura i uni da che altri.
 
A livel economego, el popolarismopopołarismo se rifà a l'economia social de marcà derivada da la dotrina social de la ciexacexa catolega, osia, el se baxa so la cooperasion e la colaborasion tra le clasi sociali e no so l'antagonixmoantagonismo tra ste qua e difendendo tanto la proprietàpropietà privada cuanto el stato social. De fati, chi che segue sta teoria, in particolare n'te le so incarnasion drento el Partio popolare italiano e de la Democrasia Cristiana, i njienvien ciamai <<Popolari>> o pì de comune <<Catolisi>>.
 
{{Ideoloxiapulitega}}
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Popołarismo"