Difarense intrà łe version de "Domòtega"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
Riga 1:
[[Imàjine:CITIB-AMX.jpg|388x388px|thumb|On panelo de controlo fiso par la domotega]]
La '''domotega''' la xe la [[sienza|siensa]] [[Interdisiplinarità|interdisiplinare]] che la laora inte el canpo del [[Riçerca sientifega|studio]] de łe [[tenołogia|tecnoloxie]] juste par mejorar la cuałità de ła vita inte la casa e pì in xeneral intei [[Antropixasion|anbienti antropixai]].
Sta area fortemente interdisiplinar la domanda la colaborasion intrà tanti tipi de tecnoloxie e de profesion, tra ste cua ghe xe [[inxegneria ediłe]], [[architetura]], [[inxegneria enerxedega]], [[inxegneria jestional]], [[automasion]], [[ełetrotecnega]], [[ełetrònega|ełetronega]], [[tełecomunicasion]], [[informadega]] e [[projetasion]].
==Derivasion del tèrmano==
Domotega el deriva da l'union tra i termini ''domus'', che in [[łéngoa latina|lengua latina]] signifega "caxa", e dal sufiso greco "ticos", che indica le materie de l'aplicasion, o sia chel materia che la se ocupa de l'aplicasion de l'informadega intei inpianti de la caxa (iluminasion, riscaldamento, multimediali..) e intei dispoxidivi de varia naura (lavatriçi, tende, persiane...), comandandoli da remoto.
== Descrision ==
La domotega la xe nata inte el corso de la tersa rivolusion industrial al fin de studiar, catar strumenti e metodi par:
 
* Mejorar la cualità de la vita;
Riga 13:
*Canbiar i veci inpianti in inpianti novi.
 
La domotega la ga on rolo inportante inte el rendare intelijenti dispoxidivi, inpianti e sistemi. Par exenpio, on inpianto eletrego intelijente el pole autoregolar co ga da inpisarse o stuarse i eletrodomestiçi a segonda de le regolasion. Co "caxa intelijente" se ghe dixe a on posto - ben projetà co le tecnoloxie - chel mete a dispoxision de l'[[uxuario]], inpianti che i va oltre a cheli "tradisionali", andove i inpianti e i sistemi i xe in grado de conpletar le so funsion, in parte autonome, in baxe a la regolasion fata dal uxuario steso, o se no, conpletamente autonome (in baxe a reasion a parametri anbientali comandae da programi dinamiçi che i se mejora co l'autoaprendimento).
 
Ghe xe anca el ''building automation'' o "automasion dei edifiçi". On edifiço intelijente, col suporto de le nove tecnoloxie, el permete la jestion coordinada, integrada e computerixada dei inpianti tecnoloxici ([[climatixasion]], distribusion [[acua]], [[gas]] e [[energia|enerxia]], inpianti de sicuresa), col fine de mejorar el [[comfort]], la sicuresa e par mejorar la cualità del star e del laorar drento ai edifiçi
 
== Carateristeghe de la domotega ==
 
* '''Senpliçità''': La domotega no la xe fata solo par le persone esperte, ma par on target pì anpio, par sta motivasion cua, la domotica dopara intermuxi [[user friendly]].
* '''Continuità del funsionamento''': El sistema l'è projetà pensando chel ga da dar on servisio continuadivo, par sto motivo, caxi imune da malfunsionamenti o inte el caxo i ghe fuse, senpliçi da rixolvare anca da parte de on no esperto.
* '''Fidabilità''': El sistema funsiona senpre, anca sensa darghe atension, e inte el caxo ghe fuse calcosa che nol ndase, la domotica la xe in grado de segnalarlo.
* '''Baso costo''': Parché on sistema domotico el sia disponibile par tuti, el ga da ver on baso costo.
* '''Risparmio enerxedego''': On sistema domotico, in cuanto autonomo, el ga da evitar costi in pì che i pole derivar da posibili dexmenteganse da parte dei proprietari (na lanpadina inpisada..)
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Domòtega"