Difarense intrà łe version de "Tratà de Bruxel (1948)"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
Riga 1:
El '''tratà de Bruxelles''' jera on pato de autodifexa coletiva firmà da [[Regno Unio]], [[Fransa]], [[Belgio]], [[Paexi Basi]] e Lusenburgo el [[17 de marso]] [[1948]]. Sto tratà el xe vegnesto modifega poco dopo dai Ati Internasionali firmai a [[Parixe]] el [[23 de otobre]] [[1954]], che le ga dato vita a l'[[Union Eoropea Osidentałe]] (UEO).
 
== Premese ==
Inte el [[1948]] ghe jera ancora tanto timore che i dixastri combinai da la [[Xermania]] naxista, i podese ndar vanti e, al contenpo, se vardava co sospeto a l'[[Union Sovietica]]. De conseguensa, se sentia l'exijensa de stabilir on aleansa che prevedeva a la resiproca garansia de on ajudo pulitego e militare, e l'inpegno a fare na pulitega da adotar inte el caxo de n'agresion da parte de la Xermania o de calsiasi situasion che la minaciase la paxe in [[Eoropa]]. El jera on tratà nasuo dal problema de la sicuresa intei contronti de la Xermania, ma che in realtà, se riferiva a l'Union Sovietica.
El tratà el xe nato co la divixion de l'Eoropa in do blochi jera na roba fatuale.
L'Union Sovietica sercava de vere el comando so l'Eoropa orientale e l'Eoropa osidentale tentava de rifarse da la distrusion de la segonda guera mondiale. La rinasita de l'Eoropa osidentale moveva la voja de [[Eoropeixmo|eoropeismo]] come projeto [[pułitega|pulitego]] e [[economia|economego]].
 
Riga 9:
 
==Contegnuo==
El [[30 de agosto]] [[1954]] el parlamento fransexe nol gavea asetà el tratà CED, che jera stà firmà inte el [[majo]] del [[1952]] da sie paexi de la CECA. In sto modo el projeto de la Comunità Eoropea de Difexa (CED) el xe stà meso in canton in manjiera definitiva. I ministri fransexi, britanisi e del Benelux, i riconsiderava el tratà de Bruxelles e i lo ga modifegà, in ocaxion de l'Italia e de la Republica Federale Tedesca, co i acordi de Parixe, xe stà dà vida a on Organixasion che el ciapava el nome de UEO.
El elemento fondamentale del tratà de Bruxelles, xe l'art.5, che el prevede la mutua asistensa de tuti i Stati membri in caxo de agresion intei confronti de uno de sti qua in Eoropa, e cunsultasion in caxo de agresion inte 'n altro continente o in caxo de minasa da la Xermania. Jera anca prevedùa na cooperasion economega, sociale e culturale tra le nasion che partesipava.
 
==Dopo l'aprovasion==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Tratà_de_Bruxel_(1948)"