Difarense intrà łe version de "Ìzoła de Sant'Erazmo"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
Riga 17:
}}
 
'''Sant'Erasmo''' xe 'na ìxola de la laguna Veneta setentrional, la seconda par estension dopo Venesia. Se trova al centro de un ideàl triangolo formà da Muràn, Buràn e Punta Sabioni.
 
Apartien a la muniçipalità de Venesia-Muràn-Buràn del comun de Venesia[1] e xe inclusa nel teritorio del Parco de la Laguna[2].
Riga 24:
La particolare poxision insular e la natura fertile dei tereni ghe n'à determinà el so caratere agrario-lagunàr.
 
Xa sol finìr del Sinquesento Francesco Sansovino ne la so opera Venetia, sità nobilisima et singolar, se riferiva a Sant'Erasmo come a 'na ìxola rica de orti e vigne che riforniva "a la sità copia di erbagi, e de fruti, in molta bugànsa e parfeti".
 
L'ìxola conserva a anca ancùo 'na vocasion agricola (tìpeghe prìmisie xe le [[castraùre|castraure]], articiochéti sunà bonorìvi) e par questo vien coniserà l'Orto de Venesia.
 
Se pol raxonxer, co'colegamenticocolegamenti orari, sia da Venesia (Fondamente Nuove) sia da Cavalin Treporti co' la ligna 13 dei vaporeti ACTV. Xe una de le poche ìxole dove che passa le automobili.
 
== Varda anca ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Ìzoła_de_Sant%27Erazmo"