Difarense intrà łe version de "Mecànega cuantìstega"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
corpo nero
Riga 10:
Existe numaroxi esperimenti che li ga confermà o che li ga permeso de intuire la natura de la materia e da la radiasion a scale microscopiche descrita da la mecanica cuantistega. Molti de questi esperimenti i ga portatà a la scoperta de efeti cuantisteghi, speso controintuitivi rispeto a la mecanica clasica. Dal punto de vista storico, l'effeto fotoeletrico e lo studio de lo spetro del corpo nero i xe stai fra i primi esperimenti a mostrar la natura cuantistega del campo eletromagnetico, che ga portà a la descoverta e a la formulasion teorica del foton e a la verifica de la lexe de Planck, secondo la cuale l'energia dei fotoni la xe proporsionale a la loro frecuensa. Lo spetro del'àtomo de idrogeno ga invese portà prima a lo svilupo del modelo àtomico di Bohr-Sommerfeld, dopo ga permeso de formulare e verificare l'equasion de Schrödinger.
 
=== El corpo nero ===
 
Un corpo nero, ogeto in grado de asorbir tuta la radiasion insidente, poe esar idealixà come na cavità nera co un buxeto. Secondo la previxion clasica, cuesto corpo gavaria dovesto emetare na intensità infinida de radiasion eletromagnetica ad alta frecuensa (catastrofe ultravioleta).
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Mecànega_cuantìstega"