Difarense intrà łe version de "Ełetrònega"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
p sost, replaced: deła → de ła , con → co
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 2:
{{Infobox de Descrision
|imajine?=sì
}}Leteralmente, ł''''eletrònega''' xe la siensa e la tecnołogia che controła i [[ełetron]]i. Ma 'sto termine ł'indica 'nco l'insieme dele conosense pratiche e dełade ła teoria che serve par progetar e realizar aparati boni de elaborar grandese fixiche.
 
Xe usa i circuiti eletròneghi che i xe fati da conponenti ativi e pasivi, cołegai par mezo de fili dove che in mezo pasa ła [[Corente ełetrega|corente]].
Riga 11:
Dopo la prima guera mondial, l'elitronega la jera cresua velosemente, soratuto par merito de la Radio, che in chel tenpo, la jera la ponta del elitronega, inte la teoria dei sircuiti, na roba granda, la ghe xe stada inte el [[1927]], co l'invension del primo sircuito a reasion, chel permetia de raxonxare co pochi conponenti, prestasion mejori. Inte el contenpo, le radio le se fea senpre pì conplicade, pasando dai primi semplisi schemi sircuitali omodina o sincrodina, a schemi pì conplicadi eterodina e superterodina, che le garantia na mejor separasion tra le stasion radio e manco caxin de sotofondo.
 
N'altra xvolta, la ghe xe sta dopo la segonda gura mondial, co l'invension del transistor, conponente ativo chel podeva ver le stese funsion de le valvole termoioneghe, ma conco manco schei, co manco spasio e co manco corente. I transistor i pole esare xontai in dispixitivi conplesi, i sircuiti integrai, che i pole tegnerghene anca milioni de transistor.
 
Co i transistor e dopo co i sircuiti integrai, l'eletronega la ga ciapà el boom, che oncora oncò no l'è njiancora finio e se xe senpre drio conosar robe nove.
Riga 33:
 
* l' [[Ełetronega anałoxega]], la se ocupa de segnali analoxeghi, o sia che i varia inte el tenpo in manjiera continua, che in linea de prinçipio li podaria diventare on valore calsiasi in un determinà tenpo: Tipiche asion de sti segnali xe dati da l'[[amplificasion]], la [[modułasion]], la [[mixer (eletronega)|miselasion]], il [[filtro (eletronega)|filtrajo]].
 
* l' [[Ełetronega dijitałe]], che la se ocupa de segnali dijitali, che inte el tenpo i pole diventar solo alguni valor (determinai o finii) doparando on sistema binario: "alto", "baso" che saria asegnà a valori analoxeghi "vero" "falso". In sto caxo se parla de segnali binari che i njien sotoponesti a operasion loxeghe come l'AND, l'OR, il NOT ecc. L'è proprio sto setor de l'ełetronega che el ga fato in manjiera che nasese e se xvilupase el moderno [[computer|calcoladore eletronego]].
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Ełetrònega"