Difarense intrà łe version de "Canal de ła Mànega"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p →‎top: sost, replaced: 'ntel → inte el
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p sost, replaced: ad → a (4), ed → e , 'l → el (3)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 44:
}}
 
El '''Canal de ła Mànega''' ([[łéngua inglexe|ingléxe]] ''English Channel'', [[łéngua fransexe|franséxe]] ''La Manche'') l'è un [[canal natural|canal naturałe]] che tajà l'ìxoła de ła [[Regno Unìo|Gran Bretagna]] da ła [[Fransa]] setentrionałe, e 'lel tien tacà el [[Mar del Nord]] co l'[[Osèano Atlàntego|Oseano Atlàntico]]. El xe łóngo groso modo 560 km e inte el pónto pi łargo el mixura 240 km. El [[Streto de Dover]] invese el xe el pónto pi stréto, che 'lel mixura soło 34 km, da [[Dover]] a [[Cap Gris-Nez]].
 
Łe [[Ìxołe del Canal]] le è inte ła Mànega, rente ła costa franséxe. L'ìxoła de [[Ouessant]] ła ségna el confin osidentałe de ła Mànega.
 
El [[Departementi de ła Fransa|Dipartimento fransexe]] de ła [[Mànica (dipartimento franséxe)|Mànica]], che 'lel ciapa rento anca ła [[penìxoła]] de [[Cotentin]] che ła vien in fora su canal, el ga avùo nome dal toco de mar che gh'è intorno.
 
== Formasion del canal ==
Riga 96:
I luoghi di villeggiatura sulla Manica, come [[Brighton]] e [[Deauville]], inaugurarono un era di turismo aristocratico all'inizio del [[XIX secolo]], che si sviluppò nel democratico turismo marittimo che ha dato forma alle località di villeggiatura in riva al mare di tutto il mondo.
 
In febraro dell'anno 1942 l'ammiraglio Ciliax attraversó, co le navi di battaglia Scharnhorst e Gneisenau, La manica. Cosa fino ada ora ritenuta impossibile per via dei radar, aerei e altri mezzi di spionaggio tenuti nelle due "rive" del canale.
 
== Attraversamenti storici della Manica==
 
Il [[7 xenaro]] [[1785]] il francese [[Jean-Pierre Blanchard]] e l'americano [[John Jeffries]] viaggiarono da [[Dover (Inghilterra)|Dover]], a [[Calais]] su un [[pallone aerostatico]], divenendo i primi ada attraversare la Manica per via aerea
 
La prima persona ada attraversare la Manica a nuoto fu [[Matthew Webb]] nel [[1875]]. Il [[6 agosto]] [[1926]], [[Gertrude Ederle]] divenne la prima donna a fare lo stesso, battendo il record maschile dell'epoca di due ore.
 
Nel [[1909]], [[Louis Bleriot]] dalla [[Francia]] fu la prima persona a volare sopra la manica co un [[aeroplano]].
 
Nel [[1979]], un aeroplano di soli 35 chili chiamato ''[[Gossamer Albatross]]'' vinse il [[Premio Kremer]] (£100 000), per essere stato il primo aeroplano spinto dalla forza umana ada attraversare la Manica. Il pilota, [[Bryan Allen]], pedalò 3 ore per portare a termine l'impresa.
 
Il [[31 lujo]] [[2003]], il paracadutista austriaco [[Felix Baumgartner]], indossando delle ali in [[carbonio]] ipertecnologiche, saltò da un aeroplano, da un'altezza di 9 150 metri sopra Dover, attraversando in caduta libera la Manica ede aprendo il paracadute sopra Calais.-->
{{Interprojeto}}
{{Controło de autorità}}
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Canal_de_ła_Mànega"