Difarense intrà łe version de "Ruanda"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Sostitusion varie
p ., replaced: de el → del
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 60:
{{varda anca|Storia del Ruanda}}
=== Antighità ===
Come tuti i paexi de l’Africa centrale, l’etnia che vivea en tel Ruanda xera una popolazion de statura basa che se ciamawa twa. I twa i vivea de cacia e racolta de vegetali e fruta. Verso la fin del primo milenio, na popolasion agricola bantu rivò dal Congo. Iera i antenati de i hutu. Nel XIV secolo, i tutsi ie rivà da l’Etiopia. I tutsi i sa sempre considarà superiori e, caciatori e guerieri, i gha sotomeso i hutu. I twa xe diventà na minoransa. I tutsi gavea un re, el mwami. No se sa niente de preciso de i re tutsi fin al mwami Ruganza Bwimba (XV secolo).
 
=== Modernità ===
El primo eoropeo a rivar a la corte del mwami l’è stà el todesco von Goetzen. Von Goetzen fu el primo governator de l’Africa Oriental todesca. Dopo la Grande Guerra (1914-1918), la Germania gha perso tute le so colonie en tel Africa. El teritorio de eldel Ruanda ghe stà dà a i belgi, che za controlaa el Zaire (ancò Republica Democratica del Congo).
 
=== Indipendensa ===
Riga 69:
 
=== Paul Kagame ===
En tel 1994, i ribeli tutsi guidà da Paul Kagame, gha sbarà a l’aereo che portava a casa i presidenti de Ruanda e Burundi. Dopo poche ore, el genocidio l’è scominzià. I hutu e i tutsi i se gha copà sensa che i paexi africani i fasese qualcosa par fermar el genocidio. Un mezo milion de ruandexi xe morti en sto modo. Dopo verghe tolto el poder, Paul Kagame gha dito che i morti iera tuti tutsi e qualche hutu moderato, e che i xera otocentomila. La so version de i fati l’è falsa<ref>Dal libro ''Shake hands with the devil'' scrito dal general Romeo Dallaire, che comandava le trupe ONU mandà par controlar la situasion</ref>. Co el novo governo de Kagame, la pace l’è tornà en Ruanda. Centomila sospeti genocidari i xe stà mandà en prison, e on tribulan internasional special, con sede en Tanzania, gha procesà i pi grandi genocidari. Durante la guera nel Congo, i soldai ruandexi xe entrà en tel Congo e i gha copà un ventimila hutu che vivea la.
 
En tel 2003, ghe sta le elezioni politiche vinte da Paul Kagame. Secondo Amnesty International e la Cexa Catolica, Kagame no gha permeso de le elezioni libare.
 
== Giografia politega ==
La cavedal xe [[Kigali]].
 
== Popolasion ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Ruanda"